Technisch Tekenaar

Gepubliceerd op: 28-11-2013 12:59

Opdracht voor Technisch Tekenaar in Zoetermeer voor Zelfstandig Professional. Meer info op www.headfirst.nl.

Bron: headfirst   

50 soortgelijke opdrachten gevonden!

PHP/Drupal Developer
(28-05-2016 10:30)
Bij een jong en energiek technisch full service internet bureau in Noord-Holland ben ik per direct op zoek naar een sterke Drupal developer. Dit bedrijf maakt veel Drupal modules voor mooie eindklanten. Samen met het inhouse development team ga jij je bezig houden met innovatieve oplossingen voor gerenommeerde klanten...

Directievoerder
(28-05-2016 05:00)
Voor een grote gemeente in Noord Holland zoeken wij een zeer ervaren Directievoerder / Projectleider Uitvoering OMOP bestekken, die de voortgang, kwaliteit en budget van civieltechnische projecten gaat bewaken. Taken: Leiding geven aan het geheel van uitvoerende werkzaamheden op projecten Bewaken van voortgang, kwaliteit en budget van het project Communiceren met alle betrokken partijen Onderhandelen, afstemmen, bijsturen Bewaken van contracten in de uitvoeringsfase Beoordelen van meer- en minderwerk Begeleiden van toezichthouders Voorzitten van bouwvergaderingen Vereisten: HBO werk- en denkniveau binnen het domein van de civiele techniek Aantoonbare relevante ervaring in de afgelopen 10 jaar met directievoering in OMOP-bestekken, maaiveldinrichting, infrastructuur, kabels- en leidingen, verzorgen van BLVC aspecten, bouwprojecten van projectontwikkelaars en andere belanghebbenden, aansturen van werkvoorbereiders In het bezit van een VCA certificaat Aantoonbare relevante ervaring met werken in een complex groot stedelijke omgeving Kennis van wet- en regelgeving op het gebied van contractmanagement en diverse contractvormen Ervaring met VISI en KPD besteksadministratie Kennis van en ervaring met de werkwijze en procedures binnen een G4 gemeenten Kennis van en ervaring met het begeleiden van constructief werk Competenties: Omgevingssensitiviteit Analytisch vermogen Omgevingsbewustzijn Leidinggevende kwaliteiten Klantgerichtheid Samenwerken Resultaatgericht Verantwoordelijkheidsgevoel Bij het ontvangen van uw spoedige reactie (inclusief 2 referenties – zonder referenties wordt uw reactie voor deze aanvraag niet in behandeling genomen- ) gaat H Consultancy Groep b...

Technisch Applicatie Beheerder
(27-05-2016 15:30)
Voor een project bij onze eindklant in de regio Noord-Holland zijn wij op zoek naar een Technisch Applicatie Beheerder. In deze rol ben je de Technisch Beheerder van de Nexus Suite. Resultaatgebieden: Applicatiebeheer Kernactiviteiten: - verricht onderhoudswerkzaamheden aan applicaties en daaraan gerelateerde taken; - onderhoudt versiebeheer en releasebeheer; Oplossen van incidenten en problemen, documenteren van en communiceren over de oplossing Kernactiviteiten: - analyseert proactief, documenteert en lost tweedelijns en repeterende meldingen van verstoringen en/of incidenten op en daaraan gerelateerde taken; - ondersteunt het testproces en voert testwerkzaamheden uit conform de gestelde testprotocollen; Uitvoer van vernieuwingen/wijzigingen Kernactiviteiten: - stuurt collega’s functioneel aan, bewaakt de voortgang van werkzaamheden en verzorgt rapportages; - ontwerpt, ontwikkelt, test en implementeert vernieuwingen ten aanzien van applicatieprogrammatuur en daaraan gerelateerde taken, e...

(Civiel) Technisch Manager - Utrecht
(27-05-2016 14:00)
Projectconsultant bij TASK, uitdagende functie TASK onderscheidt zich door het persoonlijke karakter van de organisatie. Vanuit haar teams wordt gewerkt aan projecten. Een projectconsultant van TA...

Technisch Applicatiebeheerder+
(27-05-2016 14:00)
Onze klant vraagt om een "Chapterlead" binnen een DevOps omgeving. Feitelijk een Technisch meewerkend voorman die het beheer gaat uitvoeren en leiden van Java applicaties op het Linux platform. Werkzaamheden binnen dit OPS-team richten zich zowel op running en changing...

Drupal/Front-end Ontwikkelaar
(27-05-2016 14:00)
Voor een directe eindklant in de regio Den Haag ben ik op zoek naar een Drupal/Front-end ontwikkelaar: Start: zsm Duur: 2 maanden + De taken van de specialist • Het vertalen van het huidige interactie design naar een functional ontwerp en Technisch ontwerp...

3e Lijns technisch Beheerder
(27-05-2016 13:30)
De Technisch Beheerder binnen de afdeling Tijdelijk Beheer Specials & Innovaties, is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van de technische infrastructuur en de daarop draaiende informatiesystemen. De werkzaamheden maken enerzijds deel uit van de reguliere ondersteunende en onderhoudswerkzaamheden en zijn anderzijds project- en releasegericht...

Adviseur Techniek DVM
(27-05-2016 13:00)
Rotterdam, Zuid-Holland HerCor BV

Voor een van onze eindklanten zijn wij op zoek naar een Adviseur Techniek

 

Vacaturenummer: 27052

Startdatum: 1-7-2016

Einddatum: 31-12-2016

Optie tot verlenging: Ja, 2 maal 1 jaar tot maximaal 31-12-2018

Aantal uur per week: 36

Standplaats: Rotterdam

 

Functiebeschrijving

Als transitie manager bij de verkeercentrale in Rhoon ben  je verantwoordelijk voor het begeleiden van het transitie  proces. Dit proces houd in dat je verantwoordelijk bent voor de intake tot aan oplevering van een project.

In dit proces toets je transitieplannen,  test en toets protocollen en borg je de eventuele extra inzet

vanuit de verkeercentrale. Je bent voorzitter van het implementatie team, dit implementatie team bestaat uit een transitie manager, een wegverkeersleider, een operationeel verkeerskundige

 en een changemanager. Dit team draagt zorg voor de borging van  de eisen die door VWM gesteld zijn. Verder rapporteer je aan de (overal) transitie manager.

 

Als transitiemanager verbind je (interne/externe) partijen, signaleer je risico’s en draag je zorg aan een minimale verstoringen van het primaire proces van de verkeercentrale( Verkeer management)

 

Harde Eisen:

Werk/denkniveau: WO richting elektro techniek

Werkervaring: 5 -10

Kenniseisen: DVM(Dynamisch verkeermanagement)

en TTI(Tunnel technische Installatie)

 Ervaring met transitiemanagement;

Ervaring met contractmanagement;

Opstellen van klant eis specificaties

Toetsen van contractvoorstellen o

Kennis en ervaring van DBFM en D&C contracten

Met name DVM en TTI kennis is essentieel.

                           

Ervaring met complexe organisaties

Kennis en ervaring met IPM methodiek

Kennis en affiniteit van DVM en TTI

 

Aanvraag van de klant sluit op 5-6-om 1600 uur.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 4 pagina's en geen logo;

- BSN nummer

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 27052

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Virtualisatie Expert
(27-05-2016 12:00)
Wij zijn op zoek naar een zeer ervaren beheerder die gedegen en aantoonbare meerjarige ervaring heeft met VMware Virtualisatie, en inzetbaar is voor het uitvoeren van diverse beheerwerkzaamheden en projecten. De persoon zal voornamelijk deelnemen aan technische teamleiding, beheeractiviteiten en interne verbetertrajecten en in mindere mate klant-projectactiviteiten participeren...

Freelance opdracht: Virtualisatie Expert
(27-05-2016 11:30)
Wij zijn op zoek naar een zeer ervaren beheerder die gedegen en aantoonbare meerjarige ervaring heeft met VMware Virtualisatie, en inzetbaar is voor het uitvoeren van diverse beheerwerkzaamheden en projecten. De persoon zal voornamelijk deelnemen aan technische teamleiding, beheeractiviteiten en interne verbetertrajecten en in mindere mate klant-projectactiviteiten...

Technisch Architect ESB (QR3907)
(27-05-2016 11:00)
Amsterdam, Noord-Holland Qualogy Resources
Functie: Technisch Architect ESB (QR3907) 
Start: 27-6-201636 uur per week 
Periode: 3 mnd+ 
Omgeving: Amsterdam 
 
Omschrijving: 
Voor onze eindklant in Rotterdam zijn wij op zoek naar een Technisch Architect voor ESB implementatie.

Huidige situatie:
Binnen Rotterdam zijn er 19 systemen waarin financiële feiten worden vastgelegd. De systemen moeten deze feiten geheel of gedeeltelijk leveren aan het centrale financiële systeem. Deze feiten worden nu, via point to point interfaces, aan het centrale financiële systeem geleverd. 

Gewenste situatie:
De huidige interfaces moeten allemaal via de Enterprise Service Bus worden geïmplementeerd.

Huidige technische landschap:
Het centrale financiële systeem is Oracle EBS.
De 19 verschillende systemen zijn gebaseerd op verschillende technieken.
Binnen Rotterdam zijn twee integratie platformen: Oracle Service Bus, Mule.

Gewenst technische landschap:
Tussen het centrale systeem en de aanleverende systemen moet een generiek koppelvlak komen. Het technische platform moet aan een groot aantal eisen voldoen. Daarom moet er eerst een bewuste keuze worden gemaakt waarbij ook andere platformen dan Oracle en Mule worden meegenomen.
De technische implementatie zorgt voor: 
- Een maximale ontkoppeling tussen de systemen. 
- Een volledig automatische, event based, datalevering van de aanleverende systemen 
- Een koppelvlak waar geen data verloren gaat.
- Een fout automatisch gedetecteerd wordt.

Als technisch architect ben je verantwoordelijk voor:
- De keuze van een integratie platform voorbereiden.
- De uiteindelijke keuze door Rotterdam begeleiden.
- De technische project start architectuur.
- De oplossing architectuur voor de interfaces.
Zowel het koppelvlak als de eventueel noodzakelijke aanpassingen van de API’s van de  aanleverende systemen.
- Het ontwerp van de Ontwikkel, Test, Acceptatie en Productie omgeving van het integratie   platform.
- Het ontwerp van de technische fout afhandeling.

Gezocht profiel:
- HBO+ denk niveau.
- Ten minste 6 jaar ervaring in het integratie domein waarbij de ESB centraal staat.
- Ten minste 4 jaar ervaring als technisch architect in integratie projecten met een ESB.
- Handson ervaring met ten minste 2 integratie platformen zoals Oracle,  Software AG, Tibco of Mule.
- Een keuze voor een integratie platform kunnen voorbereiden in 1 a 2 weken.
- Diepe kennis van het effect, op de infrastructuur, van een integratie platform.
- Voorschriften kunnen schrijven voor het capaciteit management en de granulariteit van de endpoints.

Freelance opdracht: Technisch Architect ESB (QR3907)
(27-05-2016 11:00)
Functie: Technisch Architect ESB (QR3907) Start: 27-6-2016, 36 uur per week Periode: 3 mnd+ Omgeving: Amsterdam Omschrijving: Voor onze eindklant in Rotterdam zijn wij op zoek naar een Technisch Architect voor ESB implementatie. Huidige situatie: Binnen Rotterdam zijn er 19 systemen waarin financiële feiten worden vastgelegd. De systemen moeten deze...

Lead Auditor
(27-05-2016 10:00)
Voor een waterschap in het noorden van het land zijn wij op zoek naar een Lead Auditor, die een bijdrage gaat leveren aan het auditteam in de uitvoeringsfase voor de versterkingsopgave Dijkverbetering. Taken: Door middel van audits zelfstandig en in teamverband toetsen van management systemen (ISO 9001) van de opdrachtnemer van het UAV-gc contract Fungeert als adviseur van de contractmanager Ondersteunt bij de beoordeling van de kwaliteitsprocessen van de opdrachtnemer Adviseert in te nemen beheersmaatregelen Vereisten: Minimaal een afgeronde HBO opleiding in relevante richting zoals Civiele Techniek of Technische Bedrijfskunde Minimaal 5 jaar ervaring met het uitvoeren van ISO-9001 audits in de rol van gecertificeerd lead-auditor ISO-9001 van infrastructurele projecten, waarvan tenminste 3 projecten met een gefactureerd bedrag van 10 miljoen euro of hoger en waarbij minimaal 12 audits in de afgelopen 12 maanden zijn uitgevoerd Aantoonbaar gecertificeerd Lead Auditor (ISO 9001) Up to date kennis van de ISO en NEN normering Aantoonbaar kennis en ervaring / affiniteit met  waterbouwkundige werken Competenties: Onafhankelijke houding Sterke analytische en communicatieve vaardigheden Integer Punctueel Kritisch, scherp en doortastend Vasthoudend Bij het ontvangen van uw spoedige reactie (inclusief 2 referenties – zonder referenties wordt uw reactie voor deze aanvraag niet in behandeling genomen- ) gaat H Consultancy Groep b...

Tekenaar kleurplaten
(26-05-2016 17:00)
12 kleurplaten tekenen voor jonge bezoekers van wooncentrum. De tekeningen komen in een (liggend) A5 formaat kleurboekje. Voorbeeld kleurplaat: google even op: " kleurplaat ekkie eekhoorn" We zien je prijs en planning tegemoet!...

Technisch Applicatie Beheerder
(26-05-2016 16:10)
Technisch Applicatie Beheerder.

Technisch Applicatie Beheerder
(26-05-2016 16:10)
Technisch Applicatie Beheerder.

Ervaren Sketchup Specialist Gezocht budget E20-30 per uur
(26-05-2016 16:00)
Beste freelancers, Ik ben op zoek naar een gedreven Sketchup tekenaar die hoogwaardige 3D modellen kan maken van voornamelijk woningen en kantoren.  De 3D modellen zullen gebruikt worden voor het uitwerken van 3D visualisaties in…

Infra Engineer Middleware
(26-05-2016 14:30)
Voor een klant in de regio Leiden zijn we op zoek naar een Infra Engineer MIddleware met onderstaande specificaties: Tarief: In overleg Start: 01-06-2016 Locatie: Leiden Description of activities : • Leveren van support op en beheer van interfaces, volgens op ITIL gebaseerde beheermethodiek • Oplossen Incidenten • Onderzoeken Problemen • Opstellen correctieve en preventieve wijzigingen (RFCs) • Onderhouden van documentatie • Ontwerpen en bouwen van (wijzigingen aan) interfaces, in het kader van projecten of adaptieve wijzigingen (RFCs) • Deel uitmaken van het functioneel ontwerp proces • Maken van het Technisch Ontwerp m...

IT Chapter Lead JAVA OPS (QR3904)
(26-05-2016 14:00)
Amsterdam, Noord-Holland Qualogy Resources
Functie: IT Chapter Lead JAVA OPS (QR3904) 
Start: 1-7-201636 uur per week 
Periode: 12 mnd+ 
Omgeving: Amsterdam 
 
Omschrijving: 
Voor onze eindklant zijn wij op zoek naar een enthousiaste IT Chapter Lead voor JAVA OPS.
 
Inleiding:
De vergaande automatisering van de IT processen vergt diep inhoudelijke IT skills. Dit is een ‘must’. Van een Chapter Lead wordt verwacht dat hij/zij samen met zijn medewerkers bouwt aan een organisatie die steeds effectiever en slagvaardiger wordt door (groei naar) Continuous Delivery in de squads, met de hoogste zorg en aandacht voor de betrouwbaarheid van de productie.
 
Als Chapter Lead stuur je ongeveer 8-10 medewerkers aan, zowel in- als externen. Deze zijn werkzaam in een aantal squads binnen het domein. De squads verzorgen de ontwikkeling en het beheer van diverse applicaties en services voor geldautomaten gerelateerde functionaliteit.
 
Het bedrijf is verantwoordelijk voor een groot deel van het betalingsverkeer in Nederland. Gezien de hoge eisen die gesteld worden aan de continuïteit van het proces is o.a. ook gedegen kennis en inzicht vereist op het gebied van de toepassing en ontwikkeling van monitoring, alerting en capacity management.
 
Gezien de ambitie van een top-it bedrijf te zijn vormt procesverbetering een integraal en belangrijk onderdeel van de backlog van de squads. Je hebt veel aandacht voor het performancemanagementproces van je medewerkers. Verder ben je mede verantwoordelijk voor de kennis en vaardigheden je medewerkers, stimuleert hen bij hun individuele ontwikkeling en je streeft naar een true engineering culture. Actueel is de zorg dat je medewerkers kunnen blijven voldoen aan de eisen die nieuwe processen, technieken (en platformen) stellen.

Je werkomgeving:
Als IT Chapter Lead Java OPS werk je samen met enthousiaste en professionele collega’s. Deze afdeling onderhoud en ontwikkelt it systemen voor ATM’s en Cash handling & management in Nederland en werkt nauw samen met andere landen om te komen tot shared solutions.
 
Naast je technische activiteiten als IT Chapter Lead kun je jouw senioriteit inzetten bij het maximaliseren van de team performance.
Zowel het technische aspect als een leidinggevende rol gaan je uitstekend af omdat je excelleert in:
- Het combineren van (vooral) doen én denken.
- Het vervullen van een voorbeeldrol.
- Het alloceren van Resources.
- Het werken in een squad, omdat je daar primair in wordt gedreven.
- Het slim inzetten van de sporen die je al hebt verdiend als IT expert.
- Het actief om hulp en feedback vragen, maar ook feedback durft te geven.
 
Bovendien geef je succesvol vorm aan verantwoordelijkheden als:
- Het bepalen van de werkwijze binnen je expertise. Je verdeelt specifieke kennis / aandachtsgebieden en zet de standaarden. Dit doe je samen met de IT Area Lead en je collega-IT Chapter Leads.
- Het delen van kennis met collega’s en hen zo stimuleren en coachen dat ze het beste uit zichzelf kunnen halen.
- Het continu door ontwikkelen van je eigen expertise en hiermee bijdragen aan het verder ontwikkelen en vernieuwen van het vakgebied.
 
Als IT Chapter Lead versterk je een specifieke maar innovatieve en informele afdeling. Samen met circa 10 open, kritische en gedreven collega’s werk je in sprints en zijn er daily stand-ups waarin de voortgang van het werk wordt besproken en bewaakt. Samen mobiliseren jullie teams en helpen jullie bij het oplossen van (sterk inhoudelijke) afhankelijkheden tussen deze teams. Het doel hierbij? Teams in staat te stellen om zelfstandig(er) hun doelen te realiseren.
 
Vereisten:
Je persoonlijkheid laat zich omschrijven met woorden als technisch, ownership, teamplayer, innovatief, pro-actief, flexibel en klant- en oplossingsgericht. 

Daarnaast beschik je over:
- Sterke development skills (60%), management skills (40%).
- Een afgeronde HBO/WO-opleiding Informatie Technologie.
- Sterke analytische vaardigheden en technisch inzicht.
- Ondernemerschap en ownership.
- Je bent transparant, geloofwaardig, kritisch en waarderend bij het maken van resultaatafspraken en het coachen en beoordelen van medewerkers
- Je bent communicatief vaardig en je bent een uitstekende teamspeler; je kunt jezelf goed presenteren, zowel verbaal als in geschrift/presentaties
- Ervaring met managen in een Agile organisatie
- Je hebt ruime ervaring als IT engineer
 
Technieken:
- Procesanalyse
- Procesoptimalisatie
- Systeemintegratie
- Procesindicatoren herkennen
- Kwaliteitsmanagement van processen
- Op de hoogte zijn van trends en ontwikkelingen
- Systeemgedrag modelleren
- Synchrone en asynchrone verwerking
- Changeproces
 
Als je daarnaast over kennis en ervaring met de volgende platforms beschikt is dat zeker een pré:
- Ervaring met XFB flows
- Ervaring met continuous deployment via NOLIO
- Ervaring met geautomatiseerd testen met de rools Selenium en/of Robot Framework

Freelance opdracht: Technisch Manager (Biologie/Chemie)
(26-05-2016 13:30)
Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Technisch Manager (Biologie/Chemie) Werkniveau: Senior Locatie: Delft/incidenteel Lelystad Startdatum: 01-07-2016 Einddatum: 31-12-2016 / Verlengbaar Aantal uren per week: 36 uur Uiterste aanbiedingsdatum van de klant: 07-06-2016 17:00 Plaats in de organisatie/werkgebied Rijkswaterstaat Centrale...

Technisch Manager Watermanagement
(26-05-2016 13:00)
Voor Rijkswaterstaat zijn we op zoek naar een Technisch Manager watermanagement Profiel omschrijving: Voor het Integraal Project Management (IPM) Team Kennis dat de inkoop verzorgt van de Monstername (inwinnen)- veldmeting-analyse op het gebied van de Biologie en Chemie zijn we op zoek naar een Technisch Manager...

Technisch applicatiebeheerder / DBA
(26-05-2016 13:00)
Wij zijn voor onze opdrachtgever op zoek naar een ervaren Technisch Applicatiebeheerder/DBA die het gehele applicatie- en database beheer van onze opdrachtgever voor zijn/haar rekening nemen zal. Je bent dus verantwoordelijk voor het gehele applicatielandschap...

Senior Beheerder Specials 3e lijn
(26-05-2016 13:00)
Informatie over de opdracht: De Technisch Beheerder binnen de afdeling Tijdelijk Beheer Specials & Innovaties, is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van de technische infrastructuur en de daarop draaiende informatiesystemen van DJI. De werkzaamheden maken enerzijds deel uit van de reguliere ondersteunende en onderhoudswerkzaamheden en zijn anderzijds project- en releasegericht...

Software Engineer
(26-05-2016 12:00)
Gouda, Zuid-Holland HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Software Engineer

 

Vacaturenummer: 26051

Locatie: Gouda

Startdatum: Asap

Einddatum: November

Uren Per week: 36

 

Automation Software Engineer

 

De afdeling Process Automation is verantwoordelijk voor de gehele proces automatisering van alle productlijnen binnen ANDRITZ Gouda. Als Automation Software Engineer, ben je onze specialist op het gebied van PLC besturingssoftware voor de door ons verkochte machines. Je schrijft de software code voor diverse ANDRITZ Gouda projecten. Hierbij zorg je voor een goede beschrijving en documentatie van het  software design.  Indien nodig zorg je voor ondersteuning en troubleshooting bij de klant. Dit kan zijn vanuit ons kantoor, maar indien gewenst ook on-site (voor zowel hardware als software).

 

Je bent mede verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van de standaardisatie van de besturingssoftware voor de ANDRITZ Gouda apparatuur. Hiervoor heb je regelmatig contact met de ANDRITZ Automation afdeling van onze moedermaatschappij en andere samenwerkingspartners

 

Daarnaast ondersteun je ook bij het functioneel ontwerp van de procesbesturing en het definiëren van de hardware configuratie.

 

Profiel kandidaat

Minimaal een technische HBO opleiding in een passende studierichting

Enkele jaren werkervaring in een vergelijkbare functie

Aantoonbare ervaring in het programmeren van machinebesturingen in  Siemens S7 (kennis en ervaring met Allen Bradley is een pré)

Kennis van elektrotechniek en  hardware voor machinebesturingen

Kennis van de Engelse taal (kennis van de Duitse taal is een pré)

Bereidheid tot wereldwijd reizen (incidenteel)

 

Aanvraag van de klant sluit op 11-06 om 1600 uur

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 26051

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Projectondersteuner
(26-05-2016 11:30)
Utrecht, Utrecht HerCor BV

Voor een van onze eindklanten zijn wij op zoek naar een Projectondersteuner

 

Vacaturenummer: 2605

Startdatum: 1-7-2016

Einddatum: 7-7-2017

Optie tot verlenging: Ja, 1 x 1 jaar tot maximaal 7-7-2018

Aantal uur per week: 24

Standplaats : Utrecht

 

Projectondersteuner Project Realisatiebureau Intelligent Transport Systems (RITS) is de partner binnen Rijkswaterstaat die DVM en ITS maatregelen integraal realiseert en zo nodig ook weer verwijdert. RITS doet dit met kennis van zaken van het gehele systeem in samenwerking met zowel de interne RWS organisatie als de marktpartijen. Onder de DVM maatregelen vallen o.a.: drip’s, matrixsignaalgevers, camera’s, verkeersregelinstallaties, verkeersignalering, toeritdoseerinstallaties, rotatiepanelen, weg kantstations, centrale VICnet ruimtes en glasvezeltrajecten. RITS is als cluster binnen RWS ondergebracht onder PPO en voert meerdere projecten uit voor diverse RWS organisatieonderdelen. Functieomschrijving RITS van het organisatie onderdeel Programma’s, Projecten en Onderhoud (PPO), zoekt voor de ondersteuning van het project een Projectondersteuner. De Manager Projectbeheersing vormt met de Projectmanager, Technisch Manager, Contractmanager en de Omgevingsmanager het zogeheten IPM team van het Cluster RITS. De Projectondersteuner werkt onder verantwoordelijkheid van de Manager Projectbeheersing en heeft o.a. de volgende taken: · Het zelfstandig en pro actief uitvoeren van project ondersteunende werkzaamheden (administratieve, secretarieel, informatievoorziening en contractueel) · Inzichtelijk maken van de informatiestromen · Op orde brengen van het informatiemanagement · Structuren van de informatiedragers · Bijdragen aan het kwaliteitsmanagement · Opstellen actielijsten · Archiveren van documentatie en informatie

Functie-eisen Werk- en denkniveau · HBO werk en denkniveau Kennis en ervaring · Minimaal 3 jaar werkervaring als managementassistente of projectondersteuner · Ruime ervaring met en in het gebruik van MS Office pakketten is een vereiste. · Ruime ervaring op het gebied van notuleren · Ruime ervaring met complex agendabeheer is een vereiste · Ervaring bij Rijkswaterstaat of andere (rijks)overheden is gewenst.

Meest essentiële competenties · Je bent RADIO-V: resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. · Flexibiliteit · Doorzettingsvermogen · Plannen en organiseren · Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Organisatieonderdeel RWS PPO Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en –wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.

 

Aanvraag van de klant sluit op 3-6-om 1600 uur.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 4 pagina's en geen logo;

- BSN nummer

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 2605

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Technisch Tester
(26-05-2016 11:30)
Opdracht voor Technisch Tester in Utrecht voor Zelfstandig Professional. Meer info op www.headfirst.nl.

Technisch Manager Watermanagement
(26-05-2016 11:30)
Opdracht voor Technisch Manager Watermanagement in Diverse locaties voor Zelfstandig Professional. Meer info op www.headfirst.nl.

Technisch Applicatie Beheerder
(26-05-2016 10:00)
Functieomschrijving Technisch Applicatie Beheerder In eerste instantie zal je ingezet worden voor het project Holmes. Dit project zorgt voor de doorontwikkeling van het zaakregistratiesysteem Holmes. Dit systeem is al sinds 2008 in gebruik en in beheer...

Technisch Applicatiebeheerder (Configuratiemanagement)
(26-05-2016 10:00)
Technisch Applicatiebeheerder (tweede-/derdelijns) Voor onze eindklant, actief in high-end IT-omgevingen, zijn we op zoek naar een Technisch Applicatiebeheerder (2e-/3e-lijns) tot minimaal eind 2016. Als Technisch Beheerder ben je een kei in het automatiseren van werkzaamheden en het automatisch testen ervan...

Oracle Solution Architect (eBS) (QR3901)
(26-05-2016 09:30)
Rotterdam, Zuid-Holland Qualogy Resources
Functie: Oracle Solution Architect (eBS) (QR3901) 
Start: 1-6-201632-36 uur per week 
Periode: 6 mnd+ 
Omgeving: Rotterdam 
 
Omschrijving: 
Voor onze klant in Rotterdam zijn wij op zoek naar een ervaren Solution Architect. Doel van de opdracht is het vormgeven van de business en applicatie architectuur. 
Belangrijke componenten hierin zijn integratie van verschillende (Oracle) applicaties en Middleware. 

Als ICT Solution Architect ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen en uitwerken van de verschillende deeloplossingen binnen het project en verantwoordelijk voor de opzet en werking van de totaaloplossing.

Bij de start van de opdracht start zijn de werkzaamheden gericht op het nader uitwerken van de doelarchitectuur op het gebied van bedrijfsprocessen en het technische applicatielandschap inclusief integraties tussen de verschillende applicatiecomponenten. De Solution Architect treedt op als sparringpartner voor zowel business als IT en helpt bij het toetsen van de functionele eisen, wensen en requirements van de bedrijfsprocessen tegen de (technische mogelijkheden van de) doelarchitectuur en de beoogde planning. 
Na deze fase is het ook de wens om als solution architect in de rol van technisch architect te kunnen acteren. Hierbij is het doel van de rol, het projectteam te ondersteunen, de (technische) oplossing te ontwerpen voor wat betreft integratie en eventueel maatwerk en daar waar andere keuzes in de oplossing moeten worden gemaakt, deze te toetsen aan de doelarchitectuur en de planning.

Profiel
- WO opleiding
- Minimaal 15 jaar ervaring met implementaties van Oracle technologie in het bijzonder Oracle eBS en Middleware oplossingen
- Ruime ervaring binnen complexe organisaties
- Ervaring als consultant op het gebied van architectuur en integratie
- Ervaring met Oracle Cloud oplossingen en integratie tussen eBS en Cloud oplossingen
- Ervaring met Oracle Procurement en Oracle Policy Automation is een pre
- Ervaring binnen een Gemeente is een pre 
- Communicatief vaardig en kan als brug tussen de business en IT kunnen fungeren

Grappige Tekening van Twee Koks in een Keuken budget E80-250
(26-05-2016 09:30)
Beste freelancers, Ik ben op zoek naar een tekenaar die voor mij een tekening kan maken die ik cadeau kan doen. De tekening moet op een grappige manier een gebeurtenis weergeven. De gebeurtenis heeft plaatsgevonden…

Freelance opdracht: Technisch Applicatie Beheerder
(26-05-2016 08:30)
Functieomschrijving Technisch Applicatie Beheerder In eerste instantie zal je ingezet worden voor het project Holmes. Dit project zorgt voor de doorontwikkeling van het zaakregistratiesysteem Holmes. Dit systeem is al sinds 2008 in gebruik en in beheer. Holmes geeft de ILT inspecteurs de gelegenheid om alle gegevens en documenten van het primaire proces te...

Adviseur Projecten en Onderhoud
(25-05-2016 16:00)
's-Hertogenbosch, Noord-Brabant HerCor BV

Voor een van onze eindklanten zijn wij op zoek naar een Adviseur Projecten en Onderhoud

 

Vacaturenummer: 25056

Startdatum: zsm

Einddatum: 31-12-2017

Optie tot verlenging: ja, 1x1 jaar, (max 31-12-2018)

Aantal uur per week: 36

Stansplaats: Den Bosch

 

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en – wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Het projectteam ZN A Wegen van PPO zorgt ervoor dat onze netwerken beschikbaar zijn en blijven. Wij doen dit door aanleg- en onderhoudsprojecten te realiseren. Als projectteam ZN A Wegen verzorgen we het vast en variabel onderhoud van de rijkswegen in Noord-Brabant en Limburg. Als Senior adviseur integrale veiligheid wordt je ingezet in het projectteam ZN A Wegen. In deze functie ben je het aanspreekpunt voor (integrale) veiligheid en een serieuze gesprekspartner voor zowel de opdrachtnemer, de regio (beheerder en SLU) als de projectteamleden. Je draagt zorg voor de inbedding van veiligheid op alle niveaus van het projectteam. Hiermee werk je met onderstaande kenmerken van integrale veiligheid; - Ketenbenadering. - één gecoördineerde benadering/behandeling voor alle aspecten van veiligheid. - risico gestuurd. - integraal en geïntegreerd; in alle fasen van de projecten - bijdragen aan het veiligheids bewustzijn van projectteamleden.

 

Deze kenmerken maak je o.a. zichtbaar middels onderstaande taken/werkzaamheden: - het opstellen van een Integraal Veiligheids Plan welke je regelmatig evalueert. - voorbereiden en uitvoeren safety-walks - registreren en mede borgen van afhandeling van incidenten met een veiligheidsaspect. - opstellen/bijhouden van strategie integrale veiligheid voor de projecten. - zorgdragen voor beschikbaarheid van de juiste PBM's voor projectteamleden - mede zorgdragen dat projectteam op de ladder van veiligheidscultuur de stap maakt van 'calculatief' naar 'proactief' - organiseren van veiligheidsoverleg/themasessie voor projectteam ZN A Wegen - opstellen/actualiseren van Klaver 5 Inzet vindt plaats onder regie van de Technisch manager van het projectteam ZN A Wegen.

 

 Opleiding HBO en WO werk- en denk niveau Tenminste 3 jaar relevante werkervaring; Proces; - Kennis van de droge infrastructuur. - Kennis van veiligheidsnormeringen - kennis van de arbo wet. - kennis en ervaring in het opstellen van een Integraal Veiligheids Plan. - kennis en ervaring met het opstellen van RI&E. - kennis en ervaring met het kader Integrale Veiligheid in Projecten van Rijkswaterstaat. - relevante (veiligheids)opleidingen gevolgd (met diploma/certificaat)

 

Aanvraag van de klant sluit op 3-6 om 1600 uur

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 4 pagina's en geen logo;

- BSN nummer

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 25056

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Systeemarchitect
(25-05-2016 16:00)
Amsterdam, Noord-Holland HerCor BV

Voor een van onze eindklanten zijn wij op zoek naar een Systeemarchitect

 

Vacaturenummer: 25058

Locatie : Amsterdam/ Groningen 

Startdatum: 1-6-2016

Einddatum: 31-5-2018

Optie tot verlenging: Ja, 2 keer 2 jaar en 1 keer 0,5 jaar tot maximaal 01-06-2023

Aantal uur per week: 36

 

Project

Je bent als SA/SI hét aanspreekpunt voor het dynamisch deel voor de projectorganisatie, de technisch manager.

Tevens ben je voor het dynamisch deel van het project een serieuze gesprekspartner voor o.a.

 de regio en de opdrachtnemer binnen jouw vakgebied.

Je adviseert tijdens alle fasen van het project gevraagd en ongevraagd aan de projectorganisatie

 over onderwerpen met betrekking tot de integrale functionaliteit/kwaliteit van het aan te leggen en

 onderhouden systeem op basis van kaders en beleid van RWS.

Tevens stem je af en rapporteer je naar de afdeling IB. Je bent verantwoordelijk voor beheersing

van het ontwerpen en realiseren van het dynamisch deel van het project. Neemt beslissingen over

het geheel en indien noodzakelijk ook over belangrijke technische details. Hierbij gaat het niet alleen

om de borging van de samenwerking tussen de installaties, maar ook om de samenwerking

 tussen installaties en de besturing f3B), de samenwerking tussen 3B en MMI,

de architectuur van de 3B en MMI en de netwerkkoppeling met de verkeer/bediencentrale.

Verder moeten de raakvlakken beheerst worden met het civiele en het werktuigbouwkundige deel.

Daarnaast is de SA/SI ook verantwoordelijk voor de integratie van de techniek met de

processen en Organisatie en daarmee met medewerkers voor bediening, bewaking en

besturing vanuit de verkeer/bediencentrale en voor het beheer en onderhoud.

Op deze manier draagt de SA/SI zorg voor de realisatie van een werkend systeem.

                           

Omschrijving organisatieonderdeel/Droject Grote Projecten en Onderhoud (GPO), afdeling Installaties en Bediening (IE), levert een bijdrage aan het realiseren van de Rijkswaterstaat (RWS) projecten. IE zorgt binnen GPO voor de technische installaties in de RWS netwerken en de samenhang daarvan met de operationele organisatie en processen, dit gezamenlijk noemen wij het dynamisch deel. Wij zorgen ervoor dat in de projecten de producten voor het dynamische deel worden gerealiseerd conform de afgesproken kwaliteit. Daarnaast adviseren we gevraagd en ongevraagd over risico’s in het dynamische deel van het areaal. Medewerkers van IE hebben de klant centraal en realiseren zich dat een oplossing alleen kan bestaan als samenhang tussen techniek, Organisatie en processen is geborgd. Wij pakken hierin een voortrekkende rol vanaf de voorbereiding tot en met het doorvoeren van de wijziging in de RWS netwerken. Om de afgesproken kwaliteit te behalen vervullen wij vanuit de afdeling verschillende rollen binnen de aanlegprojecten. Een van deze rollen is de systeem architect/integrator (SA/SI), een centrale en belangrijke rol voor het behalen van de afgesproken kwaliteit. Voor de projecten Zuidelijke Ringweg Groningen en het project A9 Amstelveen (onderdeel van het programma Schiphol Amsterdam Almere) zijn we op zoek naar een SA/SI. Beide projecten hebben naast de aanleg van nieuwe wegen een verdiepte ligging en beweegbare bruggen in hun scope.

Omschrijving functie/rol Je wordt ingezet als SA/SI voor de projecten Zuidelijke Ringweg Groningen en A9 Amstelveen. Het project zuidelijke Ringweg Groningen zit in de fase aanbesteding en het project A9 Amstelveen is bezig met de voorbereiding voor de aanbesteding. Je bent als SA/SI hét aanspreekpunt voor het dynamisch deel voor de projectorganisatie, de technisch manager. Tevens ben je voor het dynamisch deel van het project een serieuze gesprekspartner voor o.a. de regio en de opdrachtnemer binnen jouw vakgebied. Je adviseert tijdens alle fasen van het project gevraagd en ongevraagd aan de projectorganisatie over onderwerpen met betrekking tot de integrale functionaliteit/kwaliteit van het aan te leggen en onderhouden systeem op basis van kaders en beleid van RWS. Tevens stem je af en rapporteer je naar de afdeling IE. Je bent verantwoordelijk voor beheersing van het ontwerpen en realiseren van het dynamisch deel van het project. Neemt beslissingen over het geheel en indien noodzakelijk ook over belangrijke technische details. Hierbij gaat het niet alleen om de borging van de samenwerking tussen de installaties, maar ook om de samenwerking tussen installaties en de besturing (3E), de samenwerking tussen 3E en MMI, de architectuur van de 3B en MMI en de netwerkkoppeling met de verkeer/bediencentrale. Verder moeten de raakvlakken beheerst worden met het civiele en het werktuigbouwkundige deel. Daarnaast is de SA/SI ook verantwoordelijk voor de integratie van de techniek met de processen en Organisatie en daarmee met medewerkers voor bediening, bewaking en besturing vanuit de verkeer/bediencentrale en voor het beheer en onderhoud. Op deze manier draagt de SA/SI zorg voor de realisatie van een werkend systeem.

 

Competenties Kerncompetenties:

 • Analytisch • Klantgericht • Flexibel • Overtuigingskracht • Communicatief & schriftelijk vaardig

 • Kwaliteitsbewust

 

Gevraagd werk- en denkniveau:

Academisch (schaal 13)

Kennis en kunde

 • Kennis en meerjarige ervaring met het ontwikkelen van systemen onder architectuur; • Kennis en meerjarige ervaring met systeemarchitectuur en systeemintegratie;

• Kennis en meerjarige ervaring met lifecyclemanagement van bij voorkeur bedrijf kritische en/of veiligheid gerelateerde systemen;

• Kennis en ervaring met het proces van Systems Engineering;

• Goede kennis van verkeerssystemen en bruggen (installaties en software);

• Gevoel voor maatschappelijke en politiek-bestuurlijke verhoudingen;

• Kennis van wet- en regelgeving en (beleids)kaders;

• Bij voorkeur kennis en ervaring van de RWS aanpak, standaarden en richtlijnen.

Kennis en meerjarige ervaring met systeemarchitectuur en systeemintegratie;

(minimaal 2 jaar)

Afgeronde academische opleiding

Kennis en meerjarige ervaring met het ontwikkelen van systemen onder architectuur;

(minimaal 2 jaar).

 

Aanvraag van de klant sluit op 3-6-om 1600 uur

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 4 pagina's en geen logo;

- BSN nummer

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 25058

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Test Enigeer
(25-05-2016 16:00)
Voor een klant in regio Utrecht zijn wij op zoek naar een test enigeer. Eisen: HBO werk- en denkniveau Bekend met testmethodieken en -systemen. Ervaring met PHPUnit, Jasmine en/of Selenium is een pré Beschikken over technisch inzicht Uitstekende schriftelijke, communicatieve en contactuele vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal inzet: 40 uur locatie: regio Utrecht duur: 3mnd start: asap...

Aquima Specialist
(25-05-2016 14:01)
Assen, Drenthe HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Aquima Specialist

 

Werkniveau: Senior

Locatie: Assen

Startdatum: 01-07-2016

Einddatum: 01-12-2016

Aantal uren per week: 36

         

Uiterste aanbiedingsdatum van de klant: 30-05-2016 09:00

         

VACATURE-INFORMATIE

Het Uitvoerings Platform is een model gestuurd platform dat beoogt een fors aantal standaard diensten aan te bieden, om regelingen (met name uiteenlopende subsidieregelingen) te kunnen modelleren. Uitdagingen zijn de technische en ontwikkelomgeving, testbaar maken van componenten, en het model gedreven generieke concept. We maken generieke software die pas echt wordt gebruikt als deze concreet wordt ingezet voor een regeling. De onderlinge componenten hebben vaak onderlinge afhankelijkheden. Aantonen dat de software werkt en goed is daarom soms een uitdaging.

 

Het Uitvoerings Platform is een platform bestaand uit een SOA-laag, een Oracle-Apex deel en de rule engine en klant/gebruikersdialogen in Aquima/Blueriq. Er wordt een Aquima specialist (senior) gezocht met ruime ervaring die zich bezig houdt met het ontwikkelen in Aquima van functionaliteit die nodig is om de regelingen van het Europese Uitvoeringsplatform uit te voeren.

 

VERPLICHTE VAARDIGHEDEN

De kandidaat:

- Moet een academische of HBO achtergrond in bedrijfskundige informatica, kunstmatige intelligentie, kennistechnologie, informatica of aanverwante studies hebben;

- Beschikt over een uitstekend analytisch vermogen;

 -Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;

- Een teamspeler met een klantgerichte instelling;

- Gedreven, talentvol, creatief en doelgericht en weet je om te gaan met complexe materies en omstandigheden.

- Moet in staat zijn business requirements en wensen van de opdrachtgever snel en accuraat in werkende Aquima modellen om te zetten.

- Moet 3-4 jaar ervaring hebben met werken en modelleren in Aquima versie 8 en/of 9. Tevens is gewenst dat de kandidaat ervaring heeft met het werken in een Agile omgeving en indien nodig hierin kan faciliteren.

 

- Uitgebreide en aantoonbare ervaring met Aquima/Blueriq versie 8 en 9

- Advanced Aquima/Blueriq opleiding

- Ervaring met servicemapping SOAP

- modelleren en opleveren van software via met Aquima/Blueriq

- Ervaring met versie- en Configuratiebeheer op een project in Aquima/Blueriq

- Ervaring met opleveren van projecten en maken van libraries

- Ervaring met Aquima/Blueriq as a service is een pre

- Ervaring met SCRUM & DevOps

- Minimaal 3-4 jaar werkervaring

 

werkdagen ma-vr, 36 uur p/w

standplaats Assen, bij voorkeur iemand uit de regio. Indien niet woonachtig in de regio is flexibiliteit in reizen een voorwaarde.

Een software developer, iemand die softwareontwikkeling en ook beheer leuk vindt. De kandidaat moet beschikken over uitstekende communicatieve vaardigheden.

Geen aantoonbare Aquima/Blueriq expertise betekent knock-out.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 25057

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Projectleider
(25-05-2016 14:01)
's-Gravenhage, Zuid-Holland HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Projectleider

 

Werkniveau: Senior

Locatie: Den Haag

Startdatum: 13-06-2016

Einddatum: 01-01-2017

Aantal uren per week: 40 uur

         

Uiterste aanbiedingsdatum van de klant: 30-05-2016 12:00

         

VACATURE-INFORMATIE

TAAK

Omschrijving taak:

•    Geeft leiding aan het project van aanbestedingsstrategie tm gegund contract

•    Werkt samen met en rapporteert aan de stuurgroep

•    Levert met een team van experts de aanbestedingsstrategie voor de EU-aanbesteding van de applicatiemantel

•    Stelt plan van aanpak op incl. planning voor de aanbesteding van de applicatiemantel

•    Legt planning en cruciale besluiten voor aan de stuurgroep

•    Signaleert veranderingen in de BZ-organisatie tgv. gemaakte aanbestedingskeuzes

 

WERKOMGEVING

Bij BZ zijn wereldwijd circa 5000 medewerkers werkzaam op vertegenwoordigingen in ca. 130 landen. Deze vertegenwoordigingen zijn verbonden in één wereldwijde ICT-infrastructuur bestaande uit diverse informatiesystemen, netwerken en communicatiemiddelen.

 

Binnen BZ zijn een groot aantal IV-taken gebundeld in de Informatievoorzieningscluster van de Directie Bedrijfsvoering (DBV/IV). DBV/IV regisseert oa. de relatie tussen klanten/opdrachtgevers en leveranciers, met als doel de primaire processen van BZ optimaal te ondersteunen en de medewerkers van BZ zo flexibel mogelijk te laten werken met een eigentijdse, veilige en betrouwbare digitale werkomgeving.

 

Het beheer en onderhoud van de ICT-omgeving (applicaties en techniek) van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ) is uitbesteed aan diverse leveranciers, zowel commerciële marktpartijen als overheidsinstellingen. De DBV/IV-organisatie is verantwoordelijk voor strategische regievoering en ondersteuning van de CIO bij het uitvoeren van zijn (inter)departementale taken op bestuursniveau alsmede voor tactische regievoering (vraag van projectleiders en directeuren/ aanbod van SSC’s en andere externe leveranciers) en operationeel niveau (vraag van verschillende gebruikersgroepen en aanbod van specifieke diensten door derden).

Het project zet een aanbesteding in de markt voor de zogenaamde applicatiemantel. Deze vormt de basis voor de dienstverlening (ontwikkeling en beheer) voor alle applicaties voor het ministerie exclusief de dienstverlening op ERP en consulair vlak.

 

VERPLICHTE VAARDIGHEDEN

Hieronder vindt u een aantal harde eisen en enige overige eisen en wensen waaraan de kandidaat moet voldoen! In de motivatie dient te worden aangetoond dat aan alle harde eisen wordt voldaan. Dat betekent: kort, puntsgewijs per eis motiveren waar deze kennis of ervaring is opgedaan en in welke periode. Daarbij moet het voldoen aan de eisen ook duidelijk en onvoorwaardelijk naar voren komen in het CV. Aanbiedingen die hieraan niet voldoen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

 

HARDE EISEN WAARAAN KANDIDAAT MOET VOLDOEN:

•    Academisch /HBO werk- en denkniveau, of een vergelijkbare combinatie van kennis en ervaring,

•    Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met projectmanagement in een complexe omgeving (vaktechnisch of beleidsmatig, grootschalig, groot aantal partijen, tegengestelde belangen, verwachtingenmanagement)

•    Je hebt aantoonbare ervaring met het leiden van Europese aanbestedingen

•    Je bent in staat om partijen met tegengestelde belangen op één lijn te brengen met een aanvaardbaar en te behalen resultaat voor ogen binnen tijd en budget.

•    Je bent in staat tijdig risico’s te onderkennen en te managen,

•    Je hebt een brede kennis en ervaring op het IT-domein van applicaties.

•    Je beschikt bij voorkeur over PRINCE2 Practitioner (of vergelijkbare methode), MSP en Management of Risk (is een pré).

 

GEDRAGSKENMERKEN

•    Analytisch denkvermogen;

•    Resultaatgerichtheid;

•    Strategisch inzicht;

•    Overtuigingskracht;

•    Constructief kritische houding;

•    Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;

•    Teamspeler

•    Plannen en organiseren

 

 

Indien kandidaten worden uitgenodigd voor een intakegesprek, dan zal dat plaatsvinden op:

6 juni 2017 tussen 12:00 uur en 15:00 uur.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 25053

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Ontwikkelaar NIO (junior)
(25-05-2016 13:31)
's-Gravenhage, Zuid-Holland HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Ontwikkelaar NIO

 

Werkniveau: Junior

Locatie: Den Haag

Startdatum: 06-06-2016

Einddatum: 31-10-2016

Aantal uren per week: 40 uur

         

Uiterste aanbiedingsdatum van de klant: 30-05-2016 09:00

         

VACATURE-INFORMATIE

Plaats in de organisatie/werkgebied

Binnen de kaders van het Informatieplan ILT is het programma Nieuwe ICT Omgeving (NIO) begin 2013 gestart. Het programma draagt bij aan de verwezenlijking van de volgende speerpunten:

•    Eenduidige data

•    Consolidatie I-systemen

•    Het vernieuwen van de infrastructuur conform architectuurprincipes

 

Uitgangspuntpunt is dat ILT-breed processen uniform worden toegepast. De realisatie vindt middels projecten binnen het programma plaats. Deze projecten bestaan uit infrastructurele (waterval) en ontwikkel (SCRUM) projecten. De nieuwe ICT-infrastructuur wordt inclusief technisch beheer bij DICTU ondergebracht. ILT is verantwoordelijk voor functioneel beheer en ketenbeheer.

 

Ontwikkelprojecten binnen het NIO-programma:

Momenteel staan de applicaties Zaakregistratie Holmes en het Bedrijfs-, Objecten- en Persoonsregister (BPO-V) in productie. De applicaties ten behoeve Vuurwerk Meldingen Registratie (VMR) en Inspecteren Zonder Netwerk (Izone) kunnen ieder moment in productie gaan. Sinds kort is ook begonnen met de ontwikkelwerkzaamheden t.b.v. Vergunningsverlening ILT (VILT). Al deze applicaties worden doorontwikkeld en zijn ter ondersteuning van de uniforme werkprocessen van de ILT. Daarbij wordt functionaliteit dwars door applicaties en in samenhang geïmplementeerd.

 

Infrastructurele projecten binnen het NIO programma:

Momenteel heeft NIO de bouwsteen t.b.v. documentgeneratie (ITP) opgeleverd. De realisatie van een webportaal (WWM) met onder andere webformulieren, Eherkenning en DigiD is momenteel is volle gang. Het project voor het onderbrengen van DMS/RMA-functionaliteit bevindt zich momenteel in de initiatie fase (het PID wordt momenteel opgesteld).

 

Organisatiecultuur en professionaliteit (Optioneel)

De ILT realiseert de ontwikkeling van applicaties via de Agile/SCRUM-methode. Momenteel zijn er drie scrum-ontwikkelteams actief: Holmes, BPO-V en VILT. Deze teams bestaan alle uit ontwikkelaars, een tester, een informatieanalist en een productowner.

 

Wie zoeken wij?

Voor het NIO-programma zoeken wij een junior / medior ontwikkelaar. Die zich voornamelijk zich zal inzetten om de E2E test automatisering verder uit te breiden.

 

In eerste instantie zal je ingezet worden voor het project Holmes. Dit project zorgt voor de doorontwikkeling van het zaakregistratiesysteem Holmes. Dit systeem is al sinds 2008 in gebruik en in beheer. Holmes geeft de ILT inspecteurs de gelegenheid om alle gegevens en documenten van het primaire proces te registreren, bewaken en/of te genereren en op te slaan. Naast invoer door inspectiemedewerkers, wordt Holmes gevoed vanuit diverse systemen ten aanzien van werkzaamheden, personeelsgegevens en autorisaties. Holmes wordt momenteel gebruikt door circa 250 inspecteurs. Holmes zal uiteindelijk inspectiebreed worden ingezet voor het proces inspecteren.

 

De doorontwikkeling van Holmes is begin 2013 gestart en bestaat uit het verder functioneel uitbouwen en moderniseren van de applicatie. Een onderdeel hiervan is het ontwikkelen van een nieuwe user interface op basis van AngularJS.

 

Je bent een junior / medior Java-ontwikkelaar met ervaring in SCRUM/Agile IT-projecten in het algemeen en J2EE en service-georiënteerd werken in het bijzonder. Je hebt ervaring op het gebied van Java-frameworks (Spring, DBUnit), built tools (Maven, Jenkins, Sonar) en databases (SQL).

 

Voor de E2E testen wordt gebruik gemaakt van Selenium webdriver. Het verder inzetten en optimaliseren van deze testen behoort tot je taken.

 

Verder ben je een scherpe luisteraar en ben je pragmatisch. Je kiest de beste oplossing binnen de beschikbare tijd. Je kan complexe zaken op een begrijpelijke manier uitleggen. Je resultaten en op te leveren producten worden gekenmerkt door een hoge kwaliteit, een solide ontwerp en een hoge mate van beheer(s)baarheid. Als ontwikkelaar ga je werken in een team met daarin een product owner, informatieanalist, tester, ontwikkelaar en scrum-master. We verwachten dat je een eigen ‘gereedschapskist’ (laptop + ontwikkelomgeving) meebrengt.

 

Taken/werkzaamheden

•    Realiseren/verbeteren integratie tests

•    Inschatten werkzaamheden

•    Ondersteunen van tester, informatie analist en product owner

 

VERPLICHTE VAARDIGHEDEN

Tenminste HBO werk- en denkniveau.

 

Werkervaring

•    Minimaal 2 jaar ervaring als J2EE-ontwikkelaar op junior/medior niveau.

•    Minimaal 1 jaar ervaring met SCRUM/Agile IT-projecten.

•    Minimaal 1 jaar ervaring met frameworks als Spring, DBUnit

•    Minimaal 1 jaar ervaring met IT architectuur.

•    Minimaal 1 jaar ervaring met de Rijksoverheid.

 

Hard Skills

•    Minimaal 2 jaar ervaring als J2EE-ontwikkelaar op junior/medior niveau

•    Minimaal 1 jaar ervaring met SCRUM/Agile IT-projecten.

•    Minimaal 1 jaar ervaring met SQLServer, JBoss AS, Jenkins en Sonar.

•    Minimaal 1 jaar ervaring met GIT (git workflow)

•    Minimaal 1 jaar ervaring met de Rijksoverheid.

 

Wensen

•    ICT HBO-opleiding.

•    1 jaar ervaring met/kennis van het inspectieproces.

•    1 jaar ervaring met Selenium webdriver

 

GEDRAGSKENMERKEN

 

•    Affiniteit met testen

•    Werkt samen met anderen aan een gezamenlijk doel.

•    Blijft zich, ook bij weerstand of hindernissen, inspannen om een beoogd doel te bereiken.

•    Komt met nieuwe oplossingen, ideeën en invalshoeken.

•    Spreekt begrijpelijk en correct Nederlands.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 25051

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Freelance opdracht: DBA/ DB2
(25-05-2016 11:30)
In teamverband uitvoeren van DB2 DBA (alsmede wat Technisch Analist) werkzaamheden voor (primair) activiteiten t.b.v nieuwbouw project Betalingsverkeer incl. (uiteindelijk) het beheer daarvan (SLA/ITA's), inrichten en beheren van diverse ontwikkelomgevingen, optimaliseren van queries en database toegang. Daarnaast (secundair) diezelfde werkzaamheden voor bestaande...

Technisch Applicatie Beheerder
(25-05-2016 10:30)
Er wordt kennis en ervaring gevraagt van on-line applicaties, architectuur,security en deployment. Dit wordt aangestuurd door SLA & ITIL. Eigenlijk alle activiteiten die er op gericht zijn om on-line applicaties te laten landen, in productie te nemen, te beheren en dit alles in een Microsoft omgeving...

Senior projectmanagement ondersteuner DWH
(25-05-2016 10:30)
Voor een van onze eindklanten zoeken wij een Senior Project Managementt Ondersteuner De rol bestaat uit het opzetten, borgen en overdragen van verschillende project management processen en het op kort termijn waarborgen van de project controls. Het project behelst een samenvoeging van meerdere bedrijven en hierbij moeten verschillende datawarehouses functioneel en technisch geconsolideerd worden in één datawarehouse...

Tridion Beheerder - Technisch Applicatiebeheerder
(25-05-2016 10:00)
- Installeren en inrichten van applicaties op (virtuele) servers op het Windows en Linux platform. - Het zelfstandig oplossen van incidenten en het uitzetten en bewaken ervan bij andere oplosgroepen. - Vervullen van de systemintegrator rol bij het operationeel incidentmanagementproces...

Systeembeheerder
(25-05-2016 10:00)
Citrix Xenserver en Citrix Storefront Microsoft SQL Microsoft Exchange Microsoft Windows (waaronder ADFS, WDS en DFS) Rol beschrijving ITIL Definitie: Deze rol biedt gedetailleerde technische competenties en middelen die nodig zijn om de lopende exploitatie van IT-services en het beheer van de IT-infrastructuur te ondersteunen...

Service Delivery Manager
(25-05-2016 09:00)
Rotterdam, Zuid-Holland Team ICT
Voor onze opdrachtgever, gevestigd in de provincie Zuid - Holland, zijn wij op zoek naar een Service Delivery Manager.

Functieomschrijving:
Service Delivery Manager

Ingang:                      
ASAP

Duur inzet:                 
3 mnd +

Regio:                        
Rotterdam

Type klant:                 
(semi)overheid

Tariefindicatie:           
zo scherp mogelijk!
 
Bedrijfsprofiel:

De klant is een nieuwe organisatie die is ontstaan door het samengaan van verschillende bedrijven. Daarnaast is de klant ook leverancier voor de ICT- diensten van partijen in België. De ICT is onderdeel van het primaire (zorg)proces bij de klant. Daardoor zal ICT zich ook in de toekomst vooral bezighouden met het bieden van (voor gebruikers) herkenbare ICT- services, die goed end-to-end te managen zijn en zal de focus op het beheren van techniek steeds meer afnemen. Servicegerichtheid is dan ook een zeer belangrijk uitgangspunt voor ICT bij de klant. Zowel onderling, naar gebruikers als naar externe ICT- partners.

De omgeving is zeer uitdagend:
· Het is een zeer dynamische omgeving waarbij in de komende jaren de gebruikersorganisatie ongeveer 3 keer zo groot zal worden;
· Om deze groei te kunnen faciliteren zijn er binnen ICT veel projecten, zowel op technisch, organisatorisch als op applicatie- gebied.

Functieomschrijving:

Als Service Delivery Manager ben je de spil tussen de gebruikers en de ICT- organisatie en ben je operationeel verantwoordelijk voor alle taken binnen de ICT- omgeving. Je hebt een uitstekende kennis van zaken als ITIL/ISM/Prince II/Togaf/Callregistratiesystemen (Autotask)/Operationeel Management/etc., waardoor complexe ICT- projecten en ICT- inrichtingen uitstekend gaan aansluiten bij de wensen van de gebruikers. Verder lever je een zeer professionele bijdrage aan het verder professionaliseren van het team op het gebied van ICT dienstverlening en het verlenen van uitstekende service.
Het verlenen van service is echt als vanzelfsprekend voor jou: dat wil zeggen dat werken conform processen en standaarden altijd primair is, maar dat daarboven altijd de tevredenheid van de gebruiker primair is, ook al zal dat soms betekenen (zeker in een sterk veranderende organisatie) dat de processen en standaarden `even moeten wijken` om zorg te dragen dat de gebruiker accuut zal worden geholpen.
Wij vergelijken dit graag met een Hotelmanager: deze is er primair om te zorgen dat de gasten het naar de zin hebben en achter de schermen zal deze persoon alles op alles zetten om de ICT- organisatie daarin mee te krijgen. Dit zijn `soft skills` die essentieel zijn om van deze (nieuwe) functie een succes te maken en deze eigenschappen zijn minstens zo belangrijk als de uitstekende

Resultaatgebieden:

· Je bent verantwoordelijk voor het efficiënt laten verlopen / verbeteren van de ICT- dienstverlening.
· Je hebt een uitstekende houding en communicatie richting de gebruikers, richting de ICT afdeling en richting 3e partijen.
· Je zorgt voor de implementatie van de benodigde ITIL/ISM- processen.
· Je verantwoordelijk voor het (helpen) inrichten/uitbreiden van het Callregistratiesysteem (Autotask) op basis van passende rapportage over (voor gebruikers) herkenbare ICT- services.
· Je bent duidelijk betrokken bij het maken van de juiste contractuele afspraken met onderaannemers en bewaakt de nakoming hiervan .
· Samen met de benodigde specialisten weet je de  vanuit de gebruikersorganisatie geuitte wensen te vertalen naar concrete technische oplossingen. Dit vraagt om een pro- actieve houding en om een uitstekende samenwerking met de CIO, gebruikersgroepen, CAB, Architecture Board, etc.
· Je bent duidelijk betrokken bij het opstellen van jaarplannen (o.a. projecten) en het bewaken van de budgetten.
· Je zorgt dat de projecten conform de richtlijnen (gebruik templates, deadlines, overlegstructuur, etc.) worden uitgevoerd.
· Het voeren van plannings- en evaluatiegesprekken (ook met 3e partijen).
· Het verzorgen van rapportage aan en overleg met de CIO.


 

Engineer Systems
(24-05-2016 21:00)
Functieomschrijving: Voor deze opdracht bij onze eindklant zoeken we naar een ervaren Expert Engineer Systems die zich gaat richten op Delivery en Operations. Het doel van de functie? Het onderhouden en beheren van het machine cq server park van de organisatie waardoor wij continuïteit en stabiele services aan onze consumenten kunnen blijven aanbieden Jouw verantwoordelijkheden • Je bewaakt de technische beschikbaarheid en kwaliteit van een aantal publieke diensten • Je bent een van de primaire aanspreekpunten voor een team van operations specialisten en levert ondersteuning in het oplossen van incidenten en probleem tickets...

Technische specialist
(24-05-2016 17:30)
Voor een klant in Utrecht zijn wij op zoek naar een Technische specialist. Functie-eisen: We zijn voor het Techniek team op zoek naar een technische specialist die op het gebied van data en automatisering van processen de brug kan slaan tussen de ALM- en IT-wereld...

Technisch projectleider
(24-05-2016 15:30)
Opdracht voor Technisch projectleider in Den Haag voor Zelfstandig Professional. Meer info op www.headfirst.nl.

Docent Engels
(24-05-2016 14:30)
Voor een klant in Dokkum zijn we op zoek naar een docent in de regio voor een in-company training Technisch Engels. De medewerkers zijn werkzaam bij de Technische dienst. We zoeken iemand die uiteraard de taal beheerst en in staat is les te geven en daarbij in te spelen op de vraag van de klant...

Freelance opdracht: Technisch Projectleider
(24-05-2016 13:30)
Achtergrondinformatie: ACM zoekt een technisch projectleider op het gebied van ontwikkeling van ICT infrastructuur. In deze rol geeft hij vorm aan de aanpassingen die nodig zijn voor de inrichting van de ICT infrastructuur van ACM. Hij zorgt voor een duurzame en moderne inrichting van de ICT infrastructuur. Momenteel werkt ACM met gevirtualiseerde omgevingen voor...

Stelsel Integratie Manager
(24-05-2016 13:00)
Utrecht, Utrecht HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Stelsel Integratie Manager

 

Werkniveau: Senior

Locatie: Utrecht en Den Haag

Startdatum: 08-07-2016

Einddatum: 31-05-2018

Aantal uren per week: 36 uur

         

Uiterste aanbiedingsdatum van de klant: 30-05-2016 09:00

         

VACATURE-INFORMATIE

Programma Implementatie Omgevingswet

De nieuwe Omgevingswet dient het gebruiksgemak van burger, bedrijf en overheid, legt de bestuurlijke afweging in handen van die overheid en biedt daarmee initiatieven van onderop maximaal ruimte, versnelt de publieke besluitvorming over projecten in de leefomgeving en leidt tot navolgbare beslissingen. Met een goede digitale ondersteuning van de Omgevingswet moet de maximale winst verzilverd kunnen worden: minder onderzoeklasten, minder bestuurslasten, meer ruimte voor privaat initiatief en meer omgevingskwaliteit. De Omgevingswet heeft als doel een gezonde fysieke leefomgeving in stand te houden en te bereiken. En doelmatig beheer en gebruik van die fysieke leefomgeving ten behoeve van maatschappelijke functies te realiseren. In de Omgevingswet worden 26 wetten (samen goed voor 4.700 artikelen), 120 Algemene Maatregelen van Bestuur en 120 Ministeriele Regelingen samengevoegd tot 1 wet met 349 artikelen, 4 Algemene Maatregelen van Bestuur en zo’n 10 Ministeriele Regelingen. De wetteksten van de Omgevingswet zijn inmiddels ver gevorderd. Het succes van de nieuwe wet staat of valt met de uitvoering. Rijk, VNG, IPO en UvW hebben de ambitie de Omgevingswet zodanig te implementeren dat dit ook succesvol zal zijn. De implementatie is geslaagd als iedereen, van bevoegd gezag tot individuele burger, naar de letter én geest van de wet werkt. In het realiseren van deze ambitie worden door de tijd heen drie ijkpunten onderscheiden: eind 2015/begin 2016 moet iedereen zich ervan bewust zijn dat er zaken gaan veranderen. Eind 2018 moet iedereen met de Omgevingswet kunnen werken en eind 2024 moet iedereen uiteindelijk ook naar de geest van de wet werken. Rijk, VNG, IPO en UvW geven via een Bestuurlijk Overleg en een Opdrachtgevend Beraad invulling aan de rol als opdrachtgever van de implementatie. Dit is zo afgesproken in het Bestuursakkoord dat op 1 juli 2015 is getekend. Dit Bestuursakkoord is de basis voor de verdere implementatie. De Programmaraad Implementatie Omgevingswet fungeert onder voorzitterschap van RWS als interbestuurlijk opdrachtnemer. In de Programmaraad zijn Rijk, VNG, IPO en UvW vertegenwoordigd. De Programmaraad wordt ondersteund door een Programmabureau en krijgt advies van diverse adviesteams. De Programmaraad legt niet alleen verantwoording af aan zijn opdrachtgever, maar ook aan zijn omgeving.

 

Doel van de functie

Het Rijk, Inter Provinciaal Overleg (IPO), Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) en Unie van Waterschappen (UvW) delen de ambitie om in 2024 alle relevante beschikbare informatie over de Omgevingswet en gegevens over de fysieke omgevingskwaliteit, met één klik op de kaart beschikbaar te hebben en begrijpelijk te tonen. De hiervoor benodigde digitale voorzieningen worden binnen het Programma Implementatie Omgevingswet (IOW) vormgegeven in een helder samenhangend stelsel. Afgesproken is dat de gebruiker hierbij centraal staat en actief wordt betrokken bij de uitwerking. We zijn op zoek naar een ervaren Stelsel Integratie Manager (SIM) die op programmaniveau de regie voert op de totale klantervaring in de keten, binnen de gestelde grenzen van tijd en kosten.

De SIM weet de krachten te bundelen binnen IOW zodat de verschillende DSO-projecten leiden tot een goed functionerend DSO . De SIM heeft kennis en ervaring met het realiseren van complexe digitale voorzieningen (stelsels) waarin verschillende actoren in een keten samenwerken. Ook heeft de SIM ervaring met het tot stand brengen van een ketensamenwerking in een sterk politiek- en bestuurlijk veld. De SIM is gewend te adviseren op programmaniveau over de werkwijze hoe te komen tot klantgerichte geïntegreerde procesketens.

 

Het digitaal stelsel richt zich primair op het digitaal beschikbaar maken van gegevens uit de beleids- en uitvoeringsketen. De SIM heeft bij voorkeur ervaring met voorzieningen voor het vinden van relevante informatie, aanvragen van vergunningen en het delen van informatie via webapplicaties (loket / portaal). De SIM is o.a. bekend met ‘technische functies’ (zoals webportaal, beslisbomen, formulieren en gegevensontsluiting) en ‘e-Overheid functies’ (zoals DigiD, basisregistraties, wetten en vergunningen) en weet hoe hun geïntegreerde werking te verduidelijken aan betrokkenen. De SIM zorgt ervoor dat de betrokken serviceorganisaties de gebruiker centraal blijven stellen en dat er een goede balans wordt gevonden in het voorzien in de behoeften van initiatiefnemers, belanghebbenden en bevoegd gezag. De SIM stimuleert de adoptie van standaardisatie in de uitwisseling van gegevens zodat overheidsorganisaties bij de uitvoering van de Omgevingswet goed kunnen samenwerken in ketenprocessen. Ook heeft de Kim ervaring in het tot stand brengen van de benodigde samenwerking tussen de ketenpartners en het inrichten van de gerelateerde ketenprocessen. Omdat het DSO in componenten gebouwd wordt, waarbij de ketenpartners verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen of aanleveren van een of meer componenten, betekent dit dat de SIM vroegtijdig afspraken met ketenpartners maakt over de koppelvlakken tussen deze componenten, zodat deze gedefinieerd en stabiel zijn. De SIM maakt tevens afspraken met deze partners over het vroegtijdig opleveren van ‘mock’ software waarmee deze onderlingen koppelingen in vroeg stadium gebruikt en getest kunnen worden. Afspraken over de aanpak en een overall planning ten aanzien van de deployment van componenten en koppelvlakken de diverse ontwikkel- en testomgevingen maakt deel uit van deze functie. Uiteraard is de SIM ook verantwoordelijk op controle op het naleven van de gemaakte afspraken.

 

De keten die het DSO ondersteunt loopt van de eindgebruiker (initiatiefnemer, belanghebbende) naar het betreffende bevoegd gezag. Die bestuursorganen zijn en blijven ieder verantwoordelijk voor het digitaal ondersteunen van de ‘eigen’ processen en de SIM heeft bij voorkeur ervaring met deze processen. De SIM is bekend met de wijze waarop Rijk, IPO, VNG en UvW de belangen van haar leden behartigen en in staat om met hen effectieve samenwerkingsrelaties aan te gaan om de wederzijdse afhankelijkheden tussen het digitale stelsel en hun uitvoeringsprocessen goed te managen.

 

VERPLICHTE VAARDIGHEDEN

    Minimaal 10 jaar ervaring, waarvan 3 jaar als SIM binnen complexe (IV) projecten en/of programma’s;

    Gedegen kennis van SIM [verder op te splitsen o.b.v. functieomschrijving];

    Recente ervaring (uit de afgelopen 2 jaar) met het inrichten en aansturen van SIM binnen een groot project of programma;

    Ervaring met ICT-projecten gericht op webapplicaties, regelbeheer en/of ketensamenwerking;

    Ervaring met het ontwikkelen van complext ICT systemen in componenten

    Ervaring met de toepassing van e-overheids voorzieningen.

    Bij voorkeur ervaring met Safe in combinatie met System Integration Testing

 

GEDRAGSKENMERKEN

    Goede communicatieve en sociale vaardigheden;

    Analytisch sterk;

    Positief kritisch;

    Resultaatgericht;

    Nauwkeurig;

    Snel kunnen schakelen;

    Doorzetter goed kunnen omgaan met weerstand;

    Organisatiesensitiviteit;

    Goed in samenwerken;

    Handelt met overtuigingskracht.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 24051

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.