Gepubliceerd op: 01-01-1970 01:00

Bron:    

50 soortgelijke opdrachten gevonden!

Applicatiebeheerder Multi Media Platformen per 3 okt
(22-07-2016 12:30)
Apeldoorn, Temployeenet bv
Voor onze directe opdrachtgever waar wij reeds meerdere medewerkers hebben geplaatst, 
zoeken wij de volgende kandidaat :
 
Functienaam  Applicatiebeheerder Multi Media Platformen per 3 okt.( M/V)             
 
Wij zoeken een Applicatiebeheerder Multi Media Platformen met minimaal 2 jaar technisch beheer en migratie werkervaring op platformen zoals XVR, Omnicast, IP camera’s of soortgelijke omgevingen. Kandidaat heeft actuele kennis van en relevante werkervaring releasematig werken.
 
IDEAAL VOOR EEN KANDIDAAT DIE VAN BAAN WIL VERANDEREN OF ZPP’er WIL WORDEN.
 
Werklocatie         :   Apeldoorn
 
Geplande start    :    3 oktober    ( gaarne toch zsm uw CV )
 
De start kan pas plaatsvinden zodra de door TemployeeNet geselecteerde kandidaat de verklaring van geen bezwaar krijgt. Dit kan enige tijd in beslag nemen en kandidaat dient hier rekening mee te houden. (geschatte duur 6 tot 14 weken, afhankelijk van soort screening) Echter bij sommige functies mogen kandidaten van TemployeeNet reeds starten gedurende de looptijd van de screening. Dus indien mogelijk ook eerder dan 3 oktober !
 
Duur                    :   3 maanden (+ optie op 4 x 3 maanden)
 
Uren per week     :    36 uur          (7,2 uur verdeeld over 5 dagen per week)
 
Verloning via onze eigen loonadministratie is mogelijk en kostenloos. Indicatie 4.000,-- Euro BpM gebaseerd op een 36 urige werkweek, 8 % vakantiegeld, opbouw vakantiedagen, woon/werk reiskosten 19 cent per km of (indicatie) 50 Euro p/u zpp’er met nog een geldige VAR 2016 H.e.e.a. afhankelijk v/h het aantal jaren juiste werkervaring, opleidingen en certificeringen. Vanwege de relatieve haast van onze opdrachtgever met de afronding van deze selectie nog in deze maand juli, ontvangen wij gaarne zsm uw CV voor zaterdag 30 juli 10.00 uur !
 
Note :
 
Selectiegesprekken zijn REEDS gepland op dinsdag 9 augustus. Op deze dag (op een vooraf reeds bepaald tijdstip) moet je aanwezig kunnen zijn. (niet nog op vakantie zijn !) 
Dus begin augustus weet je of je per 3 okktober kan beginnen. Ideaal ivm een evt opzegtermijn !
 
 
Opdrachtomschrijving :
 
De Politieacademie werft en selecteert mensen voor een baan bij de politie en verzorgt het initiële en post-initiële politieonderwijs. Ook verricht de Politieacademie toegepast onderzoek. 


Je werkt binnen de afdeling ICM/informatievoorziening en Operatie. Deze afdeling onderhoudt de verschillende informatiesystemen binnen de Politieacademie en bestaat uit de groepen Functioneel beheer, Applicatiebeheer, Technisch Beheer en de Helpdesk. De Politieacademie werkt in multi-disciplinaire domeinen en de betreffende medewerker zal ingezet worden bij het domein onderwijsondersteuning.
 
Doelstelling
Het tijdig afhandelen van storingen, verzoeken, vragen conform afspraken gemaakt met de business.
 
Verantwoordelijkheden
Zich gedragen als een flexibele, initiatiefrijke applicatiebeheerder die goed in multidisciplinair teamverband kan werken en binnen de gewenste deadlines zorgt dat de dienstverlening op gewenst niveau blijft.
 
Vakmatige taken
 
- Het werken voor het domein onderwijsondersteuning en het zijn van aanspreekpunt voor het gebruik van applicaties op het gebied van spraakherkenning, simulatie, gaming en audiovisuele ondersteuning.
- Het zorgen voor de beschikbaarheid, stabiliteit en performance van de informatiesystemen om de continuïteit van de onderwijsprocessen te waarborgen.
- Het oplossen van storingen met betrekking tot genoemde applicaties en het ondersteunen van gebruikers bij problemen in de applicaties.
- Het proactief aandragen van oplossingen in applicaties op basis van specificaties die opgesteld zijn door functioneel beheer en zorgen voor de uitvoering hiervan of controleren van de uitvoering door de leverancier.
- Het technisch testen van doorgevoerde wijzigingen.
- Het uitvoeren van migraties en upgrades van de verschillende applicaties eventueel in samenwerking met de leverancier.
- Het releasematig installeren en testen van wijzigingen waarbij gebruik gemaakt wordt van OTAP omgevingen
- Het uitvoeren van migraties en upgrades van de verschillende applicaties eventueel in samenwerking met de leverancier.
- Het ondersteunen bij het in beheer nemen van projecten die vanuit ICTO (ICT in het onderwijs) georganiseerd worden.
Geen leidinggevende taken
 
Interne contacten (medewerkers, studenten, servicemanager domein onderwijsondersteuning, functioneel beheer en keyusers, technisch beheer, applicatiebeheer en servicedesk)
 
Externe contacten met diverse leveranciers
De inzet is in de lijn, maar mogelijk ook gecombineert met klussen en projecten vanuit het ICTO.
 
Competenties
Analytisch vermogen
Flexibele werkhouding
Proactief
Creatief
Teamplayer

Sharepoint consultant
(22-07-2016 11:00)
Ik ben op zoek naar een Sharepoint specialist voor onze klant in Groningen Inzet per medio september Inzetperiode: 5-6 maanden Contracturen: 36-40 uur(afhankelijk van wens kandidaat) Woonachtig in het Noorden is een zeer grote pré Functieomschrijving: We zijn op zoek naar iemand die ons Agile/Scrum team kan versterken ten behoeve van een aanstaande migratie van SharePoint 2010 naar 2013...

Data Consultant
(21-07-2016 22:00)
Voor een grote internationale opdrachtgever ben ik opzoek naar een Data migratie consultant met goede kennis van MS Dynamics. De opdracht is in Amsterdam met een duur van minimaal 6 maanden. Minimaal 3-5 jaar ervaring met MS Dynamics AX 2012 R2 of R3 Ervaring met migraties van MS Dynamics Kennis van architectuur, AX klanten, AX servers, netwerk, Citrix, SQL enz Locatie: Amsterdam Duur opdracht: 6-12 maanden met eventuele verlenging Aantal uur: 32-40 uur Graag reageren met CV, motivatie, tarief en beschikbaarheid...

Software Engineer Datamigratie
(21-07-2016 19:00)
Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Utrecht zijn wij op zoek naar een Software Engineer Datamigratie. Het betreft een fulltime opdracht tot 1 oktober, met kans op verlenging. De opdracht: De opdrachtgever heeft een eigen omgeving gebouwd gebaseerd op de Microsoft omgeving, zoals...

Sharepoint Specialist - Groningen
(21-07-2016 16:30)
<p><strong>Functieomschrijving</strong>:</p><p>We zijn op zoek naar iemand die ons Agile/Scrum team kan versterken ten behoeve van een aanstaande migratie van SharePoint 2010 naar 2013. In dit traject wordt de technische implementatie uitgevoerd door onze systemintegrator...

Freelance opdracht: Applicatiebeheerder Multi Media Platformen per 3 o
(21-07-2016 16:30)
Voor onze directe opdrachtgever waar wij reeds meerdere medewerkers hebben geplaatst, zoeken wij de volgende kandidaat : Functienaam : Applicatiebeheerder Multi Media Platformen per 3 okt. ( M / V) Wij zoeken een Applicatiebeheerder Multi Media Platformen met minimaal 2 jaar technisch beheer en migratie werkervaring op platformen zoals...

Freelance opdracht: Informatie Analist
(21-07-2016 16:30)
Startdatum: 01-09-2016 Einddatum: 01-02-2017 Optie op verlenging: Ja Aantal uur per week: 36 Sluitingsdatum: 27-07-2016 om 12:00 uur ICT Vernieuwing bestaat zowel uit ICT Projectmanagers, Informatieanalisten, Applicatieconsultants, een SLA manager als een IT security manager. De organisatie groeit en er zijn extra trajecten bijgekomen die (tijdelijk) een...

Sharepoint Specialist
(21-07-2016 16:30)
Functieomschrijving: We zijn op zoek naar iemand die ons Agile/Scrum team kan versterken ten behoeve van een aanstaande migratie van SharePoint 2010 naar 2013. In dit traject wordt de technische implementatie uitgevoerd door onze systemintegrator. Daarnaast moet ter vervanging van de Google Search Appliance de SharePoint Search functionaliteit adequaat ingericht worden...

Freelance opdracht: Projectmanager Ondersteuner
(21-07-2016 12:00)
Voor een van onze eindklanten zijn wij op zoek naar een PMO-er Aanvraagnummer 21073 Locatie : Amsterdam Uren per week : 32 Startdatum : 1-9-2016 Einddatum : : 1-3-2017 de afdeling APP (advies, Projectmanagement en PMO) levert specialistische kennis, project/ programmamanagers en PMO’ ers voor diverse GVB projecten. Projecten waar APP op dit moment aan...

Projectleider Implementatie
(21-07-2016 11:30)
Utrecht, HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Projectleider Implementatie

 

Werkniveau: Senior

Locatie: Utrecht

Startdatum: Zo snel mogelijk

Einddatum: 18-01-2017

Aantal uren per week: 32 uur

 

Uiterste aanbiedingsdatum van de klant: 26-07-2016 12:00

         

VACATURE-INFORMATIE

De unit PPM (Programma & Projectmanagement) van spir-it zoekt een stevige

Project/implementatiemanager IT

 

Unit PPM

De unit PPM draagt zorg voor de implementatie van IT projecten binnen spir-it en levert

projectmanagers en implementatiemanagers aan de ‘business relatie’ voor de realisatie van, veelal

innovatieve, projecten. De unit is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het projectmanagement en

het portfoliomanagement.

 

Project

In de werkplekvisie van de rechtspraak is de focus op de gebruiker gericht. Gezien de steeds groter

wordende diversiteit van werkplekken, CYOD en BYOD ontwikkelingen en de gewenste flexibiliteit van

een rechtspraak medewerker, is het beheer van de gebruikersomgeving een complexe taak geworden.

Spir-it heeft de keuze gemaakt voor een user environment management tool om efficiënter beheer te

doen, continuïteit en blijvend een goede performante gebruikersbeleving te kunnen bieden aan de

rechtspraak medewerkers. Na de keuze van de user environment management tool is het zaak deze nu

landelijk te implementeren.

 

Voor deze opdracht zoeken wij op zeer korte termijn een projectleider/implementatiemanager. Het

betreft een fulltime functie tot eind 2016.

 

Projectmanagement bij PPM/Spir-it

Het voorkomen en oplossen van problemen is een essentiële taak van de projectmanager (en/of

implementatiemanager). Indien er afgeweken wordt van eerder vastgestelde afspraken dan is er de

taak en verantwoordelijkheid om het project te sturen op budget, kwaliteit en leveringstijden. Een

projectmanager (en/of implementatiemanager) is op de hoogte van alle informatie over het project en

is verantwoordelijk voor klant-, contract-, leveranciers- en teammanagement.

 

De projectmanager (en/of implementatiemanager) is in staat de verschillende belangen en

belanghebbenden te onderkennen en mogelijke tegenstellingen om te zetten naar heldere beslispunten

voor de verantwoordelijke bestuurders. De projectmanager (en/of implementatiemanager) organiseert

de vertaalslag van business behoefte naar technische oplossingsrichting waarbij de (on)mogelijkheden

in overeenstemming met geldende kwaliteitsrichtlijnen ter besluitvorming zijn voorgelegd aan de

bestuurlijke gremia. In algemene zin begrijpt en beheerst de projectmanager (en/of

implementatiemanager) het speelveld, het proces en de (nieuwste) technologie die van toepassing zijn

op het project en staat daarmee garant voor de juiste inhoudelijke keuzes.

 

Een projectmanager (en/of implementatiemanager) bij PPM weet op een ondernemende en

resultaatgerichte manier (complexe) projecten te laten slagen. Uitstekende organisatorische en

communicatieve vaardigheden zijn daarbij onmisbaar. De projectmanager bij spir-it is bij uitstek in

staat om een brug te kunnen slaan tussen business en IT. Een groot analytisch vermogen en

procesmatig inzicht maken het mogelijk om pro-actief te reageren op ontwikkelingen in verschillende

projecten. De projectmanager is sterk inhoudelijk gedreven, en heeft een gedegen actuele kennis van

IT-systeemontwikkeling en kan (mede) in dit werkveld met passie leiding geven.

 

VERPLICHTE VAARDIGHEDEN

 

Hieronder vindt u een aantal harde eisen en enige overige eisen en wensen waaraan de kandidaat moet voldoen! In de motivatie dient te worden aangetoond dat aan alle harde eisen wordt voldaan. Dat betekent: kort, puntsgewijs per eis motiveren waar deze kennis of ervaring is opgedaan en in welke periode. Daarbij moet het voldoen aan de eisen ook duidelijk en onvoorwaardelijk naar voren komen in het CV. Aanbiedingen die hieraan niet voldoen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

 

HARDE EISEN WAARAAN KANDIDAAT MOET VOLDOEN:

 

· Project- en implementatie-ervaring

· Ervaring in het leidinggeven van veranderingen

· Ervaring met implementatie van tooling (zoals UEM)

· Minimaal HBO werk- en denkniveau

· Goed hoofd- van bijzaken kunnen onderscheiden.

· Inhoudelijke technische kennis is een pré

· Ervaring met het Change Management proces binnen ITIL.

· Het analyseren en monitoren van resultaten en zo nodig bijsturen van doelstellingen en/of

toepassingen

· Het managen van de verwachtingen bij de betrokken stakeholders

· Resultaatgericht

· Kennis en ervaring met Prince II

· Ervaring in complexe omgevingen met veel afhankelijkheden en partijen

 

Zakelijke vaardigheden:

· Ervaring met stakeholdermanagement

· Ervaring bij een overheidsinstantie

 

Per: z.s.m. tot eind 2016 met optie tot verlenging

Inzet: 32 uur p/w, mogelijke uitbouw naar 36 uur p/w

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 2107

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Freelance opdracht: Projectleider Implementatie
(21-07-2016 11:30)
De unit PPM (Programma & Projectmanagement) van spir-it zoekt een stevige Project/implementatiemanager IT Unit PPM De unit PPM draagt zorg voor de implementatie van IT projecten binnen spir-it en levert projectmanagers en implementatiemanagers aan de ‘business relatie’ voor de realisatie van, veelal innovatieve, projecten. De unit is verantwoordelijk...

Coördinator Migratie CRM
(21-07-2016 09:30)
Voor een opdrachtgever in Arnhem zoekt Harvey Nash een: Migratie Coördinator CRM Taken: • Verfijnen van het migratieplan (welke data, volgorde, bewerkingen) • Coördinatievermogen • Coachen en uitleggen aan gebruikers • Begeleiden van de migratie...

Data migratie
(21-07-2016 09:30)
WTS Detachering is voor haar opdrachtgever op zoek naar een geschikte kandidaat voor een data-migratie. Het betreft de migratie van bestanden vanuit de fileserver naar de nieuwste sharepoint omgeving. Er is een script aanwezig. De kandidaat dient kennis en ervaring te hebben in...

Active Directory migratie specialist
(21-07-2016 09:30)
Voor een wereldwijd opererende opdrachtgever in Oud-Beijerland zoeken we een enthousiaste Microsoft infrastructuur specialist. Een zelfstandig persoon die ervaring heeft met het migreren van Active Directory services in grote productieomgevingen. Je werkzaamheden De migratie specialist is verantwoordelijk voor het succesvol migreren van de Microsoft Active Directory Services...

Projectmanager Investeringsprojecten
(20-07-2016 15:30)
<b>Bedrijfsomschrijving</b> Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook met kandidaten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband op basis van gewerkte uren via onze payroll organisatie...

Senior projectmanager
(20-07-2016 14:00)
Voor een klant in het zuiden van het land ben ik op zoek naar een Senior Projectmanager. Werkzaamheden: Voor dit project zijn we op zoek naar een senior projectmanager die goed kan schakelen tussen strategisch (boardroom) en operationeel (werkvloer) in een zwaar politiek stakeholderveld...

Projectmanager
(20-07-2016 13:00)
Voor een 100.000+ gemeente in Noord Holland zijn wij op zoek naar een Projectmanager Overnachtingsbeleid, die verantwoordelijk wordt voor de organisatie en coördinatie van de beleidsmatige- en uitvoerende taken voor de verdere uitwerking van het gemeentelijk overnachtingsbeleid...

Finance Projectmanager P2P
(20-07-2016 12:30)
Voor Philips in Eindhoven ben ik per 1 augustus op zoek naar een Finance Projectmanager die een belangrijke rol krijgt in PtP intercompany accounting Project. Voor deze rol zoek ik een kandidaat met een finance achtergrond en process-en projectmanagementervaring op gebied van PtP...

Projectleider ICT datacenter
(20-07-2016 11:00)
Utrecht, HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Projectleider ICT Datacenter

 

Locatie: Utrecht

 

Opdrachtomschrijving

De provincie Utrecht staat aan de vooravond haar gehele ICT Infrastructuur te vernieuwen om de kwaliteit van de Informatiesystemen en de ICT diensten te waarborgen. Bij deze vernieuwing wordt rekening gehouden met de (toekomstige) wensen en eisen die gesteld worden vanuit het meerjarenbeleid en nieuwe kaders en/of beleid.

De directie heeft tevens de opdracht gegeven om de continuïteit van de ICT Infrastructuur op orde te brengen. Hierbij is uitgangspunt dat dit parallel moet lopen met lopende trajecten voor de vervangingsplannen m.b.t. ICT Infra (maar ook het samenwerkingsverband m.b.t. ICT Infra).

In 2016, 2017 en 2018 staan en groot aantal vervangingen in de ICT Infrastructuur op de agenda.

Tevens zijn de uitgestelde plannen uit 2014 en 2015 (a.g.v. onderzoek samenwerking met de gemeente Utrecht) hier in opgenomen.

Momenteel wordt gewerkt aan de contourenschets voor de vorming van een samenwerkingsverband, echter synergie op korte en middellange termijn op het gebied van een gezamenlijke ICT Infrastructuur is echter nog niet voorzien. Uitgangspunt in de contourenschets is dat iedere deelnemer zorgt dat voor haar eigen ICT architectuur en ICT infrastructuur de basis op orde is en dus geen operationele risico’s in brengt. Hierdoor wordt per deelnemer de continuïteit van haar informatievoorziening geborgd en wordt de te vormen samenwerkingsverband niet opgezadeld met oude infrastructuren. Afspraak is wel dat elke vernieuwingen afgestemd wordt om te kunnen convergeren naar een gemeenschappelijke ICT Infrastructuur.

 

De opdracht voor het programma ICT Basis op orde is door de directie vastgesteld en wordt uitgewerkt in de vorm van een programma voor de komende twee tot drie jaar. Dit betekent dat er op diverse terreinen projecten worden georganiseerd die gericht zijn op de verbetering van de gehele ICT Infrastructuur, waarbij een kavel indeling is opgesteld waarin zowel de vervanging als de daarmee samenhangende contracten worden opgepakt.

We hanteren de volgende kavel indeling:

Kavel 1 Netwerk (WAN – LAN, koppeling externe (openbare) infrastructuur)

Kavel 2 Housing

Kavel 3 Datacenter (Server, Storage en DC-LAN)

Kavel 4 Werkplek

Kavel 5 Werkplek Applicaties

Kavel 6 Mobiele Telefonie

Kavel 7 Print, Scan en Copy

Kavel 8 End point IT Security

Kavel 9 Backup & Restore

 

 

Je bent projectleider voor het project Kavel 3 Datacenter (Server, Storage en DC-LAN).

Onlangs is door de ICT architecten van de provincie een doel architectuur voor de datacenter infrastructuur opgesteld. Tevens wordt in kavel 2 Housing ervoor gezorgd dat het contract voor de huidige housing locaties worden gecontinueerd.

 

Scope van deze kavel is (met een indicatie van de realisatie in de tijdvakken):

a. Servers, Storage, Virtuele/Dedicated Hardware incl. datacenter LAN / server- & storage-netwerk. In de doelarchitectuur wordt uitgegaan van een toekomstgerichte hyperconverged datacenter infrastructuur (2016-2017);

b. Inrichting van de virtuele (hyperconverged) omgeving (2016-2017);

c. Licenties en Inrichting van de Virtualisatie omgeving, OS o.a. Windows Server, Linux, e.d., Database en overige middel-ware (2016-2017)

d. Migratie van de applicaties naar de nieuwe omgeving (2016-2017)

e. Identity en Access Management o.a. NetIQ op de nieuwe omgeving (2016-2017)

 

In grote lijnen wordt het volgende aan resultaten van het project verwacht:

• Het datacenter van de provincie voldoet aan de kwaliteitseisen die gesteld zijn door de provincie (o.a. kaderstelling, beleid en servicelevel);

• Het datacenter van de provincie is passend in het geheel van de ICT Architectuur en Infrastructuur van de provincie;

• Het datacenter van de provincie voldoet aan de eisen van de Informatiebeveiliging (o.a. continuïteit);

• Het datacenter van de provincie is voorbereid om te kunnen convergeren naar een gemeenschappelijke ICT Infrastructuur voor de op te richten samenwerkingsverband;

• Aanbesteding van de componenten van het datacenter van de provincie is volgens de regelgeving verlopen;

• Overdracht naar beheer volgens de Basisset Acceptatie Criteria (BAC) van de provincie.

 

Dit doe je door o.a.:

• Opstellen en uitwerken van een gedragen projectplan (tijd, geld en kwaliteit);

• Opzetten van een gedragen projectorganisatie;

• Opstellen van een gedragen project start architectuur (PSA);

• Afhandelen van (een) correct uitgevoerde aanbesteding(en) en/of implementatieplan(nen);

• Gedragen overdracht naar de lijnorganisatie die het beheer zal overnemen.

 

Organisatiestructuur

De projectleider fungeert binnen het Programma ICT Basis op orde naast de andere projectleiders die allen projecten leiden ter verbetering/doorontwikkeling van ICT Infrastructuur.

Het programma wordt geleid door de opdrachtgever/programmamanager, die ook zorgt voor de aansturing van de projectleiders, de projectcontroller en de lead-architect.

De stuurgroep bestaat uit de programmamanager (voorzitter), projectleiders van het programma, de voorzitter van de klankboard (delegatie van managers van bedrijfsvoering en het primaire proces), de projectcontroller en de lead-architect van de architecten-board, en ziet toe op de koers, neemt besluiten en geeft waar nodig input voor de kaders voor projecten.

Ambtelijk opdrachtgever van het programma is de eigenaar van de ICT Infrastructuur, hoofd afdeling Services (SER), en de programmamanager rapporteert periodiek over de voortgang naar het Bedrijfsvoeringsoverleg (Vz hoofd SER, deelnemers hoofden afdeling/teams bedrijfsvoering)

Bestuurlijk opdrachtgever is het GS-lid met ICT in haar portefeuille. De ambtelijke opdrachtgever informeert de bestuurlijke opdrachtgever over de voortgang in het periodiek overleg Bedrijfsvoering

 

 

Functie criteria

 

Functie-Eisen:

• Een afgeronde ICT technische of bedrijfskundige Informatica opleiding op WO/ HBO+ niveau;

• Recent, uitgebreide praktijk ervaring, en aantoonbaar succesvol soortgelijke projecten geleid;

• Kennis en ervaring met hyperconverged datacenter infrastructuur;

• Recente en geruime ervaring in vergelijkbare datacenter projecten;

• Recente ervaring in het inhoudelijk coördineren van een projectteam van ICT specialisten.

 

Functiewensen:

• Ervaring in en relevante kennis van ICT architectuur en infrastructuur in het algemeen;

• Ervaring met het opzetten van uitbestede ICT diensten en de ICT regieorganisatie;

• Aantoonbare (werk)ervaring met situationeel leiderschapsstijl (leiden, coachen, steunen, stimuleren, motiveren, delegeren en controleren);

• Aantoonbaar onderhandelings-, advies- en communicatievaardig.

 

Persoonlijke Eigenschappen:

• Plannen en organiseren gericht op het leveren van het gewenste resultaat (Resultaatgericht en Voortgangscontrole);

• Overtuigingskracht;

• Innovatief en Vernieuwend;

• Inzicht in het functioneren van het openbaar bestuur, de provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits (Organisatie-sensitiviteit);

• Uitstekend in staat om risico’s in kaart te brengen en deze te beheersen (Risicomanagement);

• Uitstekend om kunnen gaan met verschillende belangen en belangenconflicten (Netwerkvaardigheid).

 

Looptijd en verdere bijzonderheden

Startdatum:  1 september 2016

Periode:        Tot eind februari 2017

Standplaats:  Utrecht

Inzet:           32 uur p.w.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 2007

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


Projectleider ICT Werkplek
(20-07-2016 11:00)
Utrecht, HerCor BV

Voor een van onze opdrachtgevers zijn wij op zoek naar een Projectleider ICT Werkplek

 

Locatie: Utrecht

 

 

Opdrachtomschrijving

De provincie Utrecht staat aan de vooravond haar gehele ICT Infrastructuur te vernieuwen om de kwaliteit van de Informatiesystemen en de ICT diensten te waarborgen. Bij deze vernieuwing wordt rekening gehouden met de (toekomstige) wensen en eisen die gesteld worden vanuit het meerjarenbeleid en nieuwe kaders en/of beleid.

De directie heeft tevens de opdracht gegeven om de continuïteit van de ICT Infrastructuur op orde te brengen. Hierbij is uitgangspunt dat dit parallel moet lopen met lopende trajecten voor de vervangingsplannen m.b.t. ICT Infra (maar ook het samenwerkingsverband m.b.t. ICT Infra).

In 2016, 2017 en 2018 staan en groot aantal vervangingen in de ICT Infrastructuur op de agenda.

Tevens zijn de uitgestelde plannen uit 2014 en 2015 (a.g.v. onderzoek samenwerking met de gemeente Utrecht) hier in opgenomen.

Momenteel wordt gewerkt aan de contourenschets voor de vorming van een samenwerkingsverband, echter synergie op korte en middellange termijn op het gebied van een gezamenlijke ICT Infrastructuur is echter nog niet voorzien. Uitgangspunt in de contourenschets is dat iedere deelnemer zorgt dat voor haar eigen ICT architectuur en ICT infrastructuur de basis op orde is en dus geen operationele risico’s in brengt. Hierdoor wordt per deelnemer de continuïteit van haar informatievoorziening geborgd en wordt de te vormen samenwerkingsverband niet opgezadeld met oude infrastructuren. Afspraak is wel dat elke vernieuwingen afgestemd wordt om te kunnen convergeren naar een gemeenschappelijke ICT Infrastructuur.

 

De opdracht voor het programma ICT Basis op orde is door de directie vastgesteld en wordt uitgewerkt in de vorm van een programma voor de komende twee tot drie jaar. Dit betekent dat er op diverse terreinen projecten worden georganiseerd die gericht zijn op de verbetering van de gehele ICT Infrastructuur, waarbij een kavel indeling is opgesteld waarin zowel de vervanging als de daarmee samenhangende contracten worden opgepakt.

We hanteren de volgende kavel indeling:

Kavel 1 Netwerk (WAN – LAN, koppeling externe (openbare) infrastructuur)

Kavel 2 Housing

Kavel 3 Datacenter (Server, Storage en DC-LAN)

Kavel 4 Werkplek

Kavel 5 Werkplek Applicaties

Kavel 6 Mobiele Telefonie

Kavel 7 Print, Scan en Copy

Kavel 8 End point IT Security

Kavel 9 Backup & Restore

 

Je bent projectleider voor de projecten Kavel 4 Werkplek en Kavel 5 Werkplek Applicaties.

Onlangs is de aanbesteding voor de vervanging van alle werkplek laptops, tablets en PC’s opgestart. Verwachting is dat na de selectiefase in Q3 de offertefase wordt gestart en eind Q4 de gunning zal worden verleend, waarna de implementatie en uitrol van de nieuwe werkplek infrastructuur in Q1- Q2 van 2017 zal plaatsvinden.

 

Scope van deze kavel is (met een indicatie van de realisatie in de tijdvakken):

a. Aanbesteding Werkplek Hardware (laptops) incl. Windows 10 cliënt OS (2016)

b. Werkplek Inrichting o.a. ZCM, Image, Client CAL’s Applicatie packaging en distributie (2016)

c. Licenties en vervanging Lync door logische opvolger Skype for Business (2016)

d. Licenties en vervanging MS Office suite (2016)

e. Browser, Edge i.p.v. IE of alternatief (2016)

f. Migratie bedrijfsapplicaties onder Windows 10 (2016)

g. Vervanging van huidige laptops, tablets en PC’s (2017)

 

In grote lijnen wordt het volgende aan resultaten van het project verwacht:

• De werkplek infrastructuur van de provincie voldoet aan de kwaliteitseisen die gesteld zijn door de provincie (o.a. kaderstelling, beleid en servicelevel);

• De werkplek infrastructuur van de provincie is passend in het geheel van de ICT Architectuur en Infrastructuur van de provincie;

• De werkplek infrastructuur van de provincie voldoet aan de eisen van de Informatiebeveiliging;

• De werkplek infrastructuur van de provincie is voorbereid om te kunnen convergeren naar een gemeenschappelijke ICT Infrastructuur voor de op te richten samenwerkingsverband;

• Aanbesteding van de werkplek infrastructuur van de provincie is volgens de regelgeving verlopen;

• Overdracht naar beheer volgens de Basisset Acceptatie Criteria (BAC) van de provincie.

 

Dit doe je door o.a.:

• Opstellen en uitwerken van een gedragen projectplan (tijd, geld en kwaliteit);

• Opzetten van een gedragen projectorganisatie;

• Opstellen van een gedragen project start architectuur (PSA);

• Afhandelen van (een) correct uitgevoerde aanbesteding(en) en/of implementatieplan(nen);

• Gedragen overdracht naar de lijnorganisatie die het beheer zal overnemen.

 

Organisatiestructuur

De projectleider fungeert binnen het Programma ICT Basis op orde naast de andere projectleiders die allen projecten leiden ter verbetering/doorontwikkeling van ICT Infrastructuur.

Het programma wordt geleid door de opdrachtgever/programmamanager, die ook zorgt voor de aansturing van de projectleiders, de projectcontroller en de lead-architect.

De stuurgroep bestaat uit de programmamanager (voorzitter), projectleiders van het programma, de voorzitter van de klankboard (delegatie van managers van bedrijfsvoering en het primaire proces), de projectcontroller en de lead-architect van de architecten-board, en ziet toe op de koers, neemt besluiten en geeft waar nodig input voor de kaders voor projecten.

Ambtelijk opdrachtgever van het programma is de eigenaar van de ICT Infrastructuur, hoofd afdeling Services (SER), en de programmamanager rapporteert periodiek over de voortgang naar het Bedrijfsvoeringsoverleg (Vz hoofd SER, deelnemers hoofden afdeling/teams bedrijfsvoering)

Bestuurlijk opdrachtgever is het GS-lid met ICT in haar portefeuille. De ambtelijke opdrachtgever informeert de bestuurlijke opdrachtgever over de voortgang in het periodiek overleg Bedrijfsvoering.

 

Functie-eisen

Functie-Eisen:

• Een afgeronde ICT technische of bedrijfskundige Informatica opleiding op WO/ HBO+ niveau;

• Recente en geruime ervaring in vergelijkbare ICT werkplek infrastructuur projecten en aantoonbaar succesvol soortgelijke projecten geleid;

• Goede kennis van en ervaring met ICT Werkplek architectuur en infrastructuur;

• Recente ervaring in het inhoudelijk coördineren van een projectteam van ICT specialisten;

• Ervaring met het opzetten van uitbestede ICT Werkplek diensten en Werkplek regieorganisatie.

 

Functiewensen:

• Ervaring in en relevante kennis van ICT architectuur en infrastructuur in het algemeen;

• Goede kennis van en ervaring met softwaredistributie o.b.v. decentrale werkplek infrastructuur (o.a. ZCM);

• Aantoonbare (werk)ervaring met situationeel leiderschapsstijl (leiden, coachen, steunen, stimuleren, motiveren, delegeren en controleren);

• Aantoonbaar onderhandelings-, advies- en communicatievaardig.

 

Persoonlijke Eigenschappen:

• Plannen en organiseren gericht op het leveren van het gewenste resultaat (Resultaatgericht en Voortgangscontrole);

• Overtuigingskracht;

• Innovatief en Vernieuwend;

• Inzicht in het functioneren van het openbaar bestuur, de provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits (Organisatie-sensitiviteit);

• Uitstekend in staat om risico’s in kaart te brengen en deze te beheersen (Risicomanagement);

• Uitstekend om kunnen gaan met verschillende belangen en belangenconflicten (Netwerkvaardigheid).

 

Looptijd en verdere bijzonderheden

Startdatum:  1 september 2016

Periode:        Tot eind februari 2017

Standplaats:  Utrecht

Inzet:           32 uur p.w.

 

Alleen als uw werkervaring overeenkomt met de aanvraag, ontvangen wij graag uw:

- CV (word-document), maximaal 5 pagina's en geen logo;

- Motivatie;

- 2 referenties van een van de laatste relevante opdrachten (referenties worden pas na toestemming gebeld);

- Uurtarief (indicatie);

- Beschikbaarheid en geboekte vakanties;

- Onder vermelding van vacaturenummer: 20073

(goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift).

U kunt uw gegevens sturen naar john@hercor.nl of bellen: 0174-235150.

HerCor BV, Hoek van Holland.


projectmanager Bisl implementatie
(19-07-2016 20:00)
Capwell is op zoek naar een ervaren projectmanager die binnen de informatieafdeling van een semioverheid instelling een professionele applicatiebeheer omgeving volgens Bisl kan inrichten. De wens van de organisatie is om vooral meer grip te krijgen op functionele wijzigingen in werkprocessen en de daarbij behorende applicaties...

projectmanager Bisl implementatie
(19-07-2016 19:30)
Rotterdam, Einde jaar met optie op verlenging, 32/36 uur, 1 september

Capwell is op zoek naar een ervaren projectmanager die binnen de informatieafdeling van een semioverheids instelling een professionele applicatiebeheer omgeving volgens Bisl kan inrichten.

De wens van de organisatie is om vooral meer grip te krijgen op functionele wijzigingen in werkprocessen en de daarbij behorende applicaties. Dit goed te kunnen vastleggen, zodat wijzigen geen grote impact hebben op de lopende processen, waarbij de interne opdrachtgever eigenaar is en verantwoordelijk wordt voor de interne applicaties volgens het Bisl methodiek.

De gehele organisatie structuur dient hiervoor ook opgezet te worden, denk daarbij aan een change advisory board, RACI schema, ASL, lifecycle planning, RFC forms, etc.

Uiteraard heb je ervaring in een complexe omgeving, en weet je goed te laveren tussen de verschillende belangen van div stakeholders. Je weet mensen te inspireren en te overtuigen van het belang van het projec...


Data migratie
(19-07-2016 17:00)
WTS Detachering is voor haar opdrachtgever op zoek naar een geschikte kandidaat voor een data-migratie. Het betreft de migratie van bestanden vanuit de fileserver naar de nieuwste sharepoint omgeving. Er is een script aanwezig. Start is per direct en zal ongeveer 2 weken in beslag nemen op basis van fulltime inzet...

Sharepoint Ontwikkelaar Migratie
(19-07-2016 15:00)
Gezocht: Een Senior SharePoint ontwikkelaar Periode: per direct tot en met 1 augustus Aantal uur: fulltime Werklocatie: Zoetermeer Werkzaamheden: SharePoint Migratie Omstandigheden: De werkzaamheden vinden plaats voor- en bij de klant. De ontwikkelaar heeft frequent contact met de eindklant Profiel: HBO niveau Zelfstandig kunnen werken...

Projectmanager outsourcing
(19-07-2016 14:00)
Voor een project in Amsterdam ben ik op zoek naar een projectmanager die een outsourcing project zal gaan leiden. Gehele applicatielandschap wordt geoutsourced. Reizen is onderdeel van het project. Eerdere ervaringen in projectmanagment zijn bij dit project dan ook vereist! Skills:- 5 tot 10 jaar ervring als projectmanager - ervaring in outsourcing applictielandschappen vooral in India - Vloeiend in Engels - Hands on/geen 9-5 mentaliteit...

Projectmanager logische toegangsbeveiliging
(19-07-2016 11:00)
Opdracht voor Projectmanager logische toegangsbeveiliging in Apeldoorn voor Zelfstandig Professional. Meer info op www.headfirst.nl.

Freelance opdracht: Projectmanager / Consultant (Cloud)storage
(19-07-2016 08:00)
Voor onze klant Universiteit van Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectmanager/Consultant (Cloud)storage. - Academisch werk- en denkniveau met een relevante opleiding; - Actuele kennis van storagetechnologieën, -produkten en –cloudoplossingen; - Praktische ervaring met data management en data classificatie; - Prince-2 Practitioner en ITIL - Ruime...

Freelance opdracht: IT Projectmanager
(19-07-2016 08:00)
The job is to manage the following 3 projects in the Market to Order Sales domain:  iCon split: implement new workflow in contract management tool and move the application outside of the HealthTech domain  ESB/CastIron: replace the ESB/CastIron interface between SFDC and SAP with SAP PI interface  SDM phase 2: implement second phase of SAP Deal...

Projectmanager (Cloud) storage
(18-07-2016 18:00)
Voor onze eindklant regio Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectmanager (Cloud) Storage. De werkomgeving Onlangs is intern een voorstel uitgewerkt ten behoeve van storage voor een specifieke afdeling. Daarbij biedt men een storage voorziening aan gebaseerd op een nieuwe oplossing, met eigen service niveaus, tegen een nieuw tarief...

Freelance opdracht: Change & Communications Managers regio Randstad (#
(18-07-2016 16:30)
Voor diverse projecten bij onze eindklant in de Randstad zijn wij op zoek naar Change & Communications Managers. Werkzaamheden: Als Change & Communications Manager heb je ervaring met grote transformatie trajecten. In jouw rol challenge je de Projectmanager én zorg je onder andere voor betrokkenheid bij het project en communicatie rond de verwachtingen....

Change and Communications Managers
(18-07-2016 16:00)
Voor diverse projecten bij onze eindklant in de Randstad zijn wij op zoek naar Change & Communications Managers. Als Change & Communications Manager heb je ervaring met grote transformatie trajecten. In jouw rol challenge je de Projectmanager én zorg je onder andere voor betrokkenheid bij het project en communicatie rond de verwachtingen...

Business Projectmanagers
(18-07-2016 14:00)
Voor meerdere projecten bij onze eindklant in de Randstad zijn wij ook zoek naar Business Projectmanagers. Als Projectmanager heb je ervaring in organisatie verandering/ proces verandering/ business development. Type projecten waar je aan moet denken zijn o...

Business Projectmanagers regio Randstad (#457)
(18-07-2016 13:00)
Randstad, Zuid-Holland Hero Business Solutions
Voor meerdere projecten bij onze eindklant in de Randstad zijn wij ook zoek naar Business Projectmanagers.
 
Werkzaamheden:
Als Projectmanager heb je ervaring in organisatie verandering/ proces verandering/ business development.
 
Type projecten waar je aan moet denken zijn o.a. reorganisaties van meerdere afdelingen, capability change, opzetten van een nieuwe propositie, het onderzoeken en opzetten van een nieuw sales kanaal of het uitrollen van programma’s.
 
 

Freelance opdracht: Business Projectmanagers regio Randstad (#457)
(18-07-2016 13:00)
Voor meerdere projecten bij onze eindklant in de Randstad zijn wij ook zoek naar Business Projectmanagers. Werkzaamheden: Als Projectmanager heb je ervaring in organisatie verandering/ proces verandering/ business development. Type projecten waar je aan moet denken zijn o.a. reorganisaties van meerdere afdelingen, capability change, opzetten van een nieuwe...

Technisch Applicatie Migratie Specialist
(17-07-2016 18:30)
Computens is op zoek naar een Technisch Applicatie Migratie Specialist. Functie eisen: HBO werk- en denk niveau. Uitgebreide ervaring met het migreren van applicaties Windows 2012 MSCE Windows Active Directory Algemene kennis van netwerken en routering Kennis en ervaring van en met VMware vSphere 5...

Projectmanager
(17-07-2016 18:30)
<b>Organisatie</b> Binnen de cluster Projecten wordt gewerkt aan vier investeringsportfolio’s: primaire keringen, oevers en kaden, inrichten watersystemen en waterzuivering. Elk portfolio omvat meerdere investeringsprojecten en wordt aangestuurd door een portfoliomanager...

Migratie specialist
(16-07-2016 10:00)
Voor onze eindklant zoekt RISA IT een migratie specialist voor de duur van 2 maanden. (maximaal 3) Het profiel: - Minimaal 3 jaar ervaring met data migratie trajecten - Ervaring MS SQL Server (2012) - Ervaring met SQL - Ervaring met datamodellen - Kennis van CRM omgevingen Vaardigheden: - Communicatief - Analytisch, - Tijddruk aankunnen - Ervaring met Agile SCRUM projecten Mocht je beschikbaar zijn, horen we dat graag! RISA IT...

Windows Specialist (Technisch Applicatie Migratie )
(15-07-2016 22:00)
Uitgebreide ervaring met het migreren van applicaties Windows 2012 MSCE Windows Active Directory Algemene kennis van netwerken en routering Kennis en ervaring van en met VMware vSphere 5.5 en hoger Algemene kennis van centrale storage Ervaring in complexe ICT architecturen Ervaring met inventariseren van behoeften van klant Doelgericht Ervaring met het schrijven van installatie en configuratie documentatie (Visio, Word) Zelfstandig Teamplayer, goede sociale vaardigheden...

Migratiespecialisten Windows 10
(14-07-2016 16:30)
SPOEDAANVRAAG . Voor eindklant van NOVA IT Solutions zijn wij op zoek naar Senior Windows Migratiespecialisten in een grote corporate omgeving! Key Words SCCM/ WIN10/ Deployment/Azure/Infra. Freelance en detacheringsburo's zijn welkom!...

Migratie Admin
(13-07-2016 16:30)
We zijn voor en namens onze opdrachtgever, regio Utrecht, op zoek naar een tijdelijke senior migratie admin. Voor invulling denken wij aan een ervaren, gecertificeerde en gedreven senior medewerker, passend in onderstaand profiel; A)Werkzaamheden, taken en verantwoordelijkheden, ervaring, eisen, wensen en competenties; -U dient in staat te zijn binnen een omvangrijke omgeving 1000-plus werkplekken doelstellingen van de diverse migratiewerkzaamheden en -projecten mede ( in klein team senioren) te verwezenlijken...

Security specialist
(13-07-2016 10:00)
De security specialist gaat ingezet worden op het voorbereiden van datacenter verhuizingen qua servers en telecom lijnen. Uitzoeken binnen de firewalls wat de rules zijn. Het maken van designboards. Maken van Plan van Aanpak voor de migraties. Overzicht maken van de risico's...

Tester data migratie
(12-07-2016 16:30)
WIBA IT is voor haar klant opzoek naar een Senior Tester Duur: 3 maanden+ Locatie: Utrecht/Nieuwegein inzet: Fulltime Start: September Voor een zeer groot project is men op zijn ze bezig om een nieuw projectteam te vormen. Er worden grofweg 2 grote databakken onderscheiden en een daarvan dient gemigreerd te worden...

Architect Technische Infra
(12-07-2016 10:00)
Functieomschrijving Binnen de opdrachtgever wordt telefonie voor een groot gedeelte nog verzorgd middels traditionele Telefonie (PABX). De services Business VOIP en Contact Center worden op dit moment geprofessionaliseerd. Vele klanten zullen van de dienst gebruik gaan maken (migratie) en dus is het essentieel dat op alle vlakken de services staan als een huis...

Applicatie Integratie Specialist
(08-07-2016 22:30)
Voor een gemeente in Noord Holland zijn wij op zoek naar een Applicatie Integratie Specialist front-end applicaties, die verantwoordelijk wordt voor het juist en tijdig implementeren van App-V pakketten in verschillende IT-omgevingen. De applicatie integratie specialist werkt in een programma ter voorbereiding voor de migratie van de circa 15...

Tester met ervaring in datamigratie
(08-07-2016 10:30)
Voor een eindklant in Den Haag ben ik op zoek naar een tester met ervaring in datamigratie. Daarnaast zal hij/zij zich ook bezig moeten houden met functioneel testen en een aantal basis flows kunnen automatiseren. De nadruk bij deze aanvraag ligt voornamelijk op datamigratie ervaring maar ook op de communicatieve vaardigheden en pro-activiteit...

Ontwikkelaar Java / Javascript / Angular
(07-07-2016 16:00)
Rol: Ontwikkelaar Java / Javascript / Angular locatie: Amsterdam Inzet: 40 uur per week Periode: 7-7-2016 – 31-12-2016 (snel beschikbaar zijn) Tarief: In overleg werkzaamheden - Meewerken aan migratie van Account Interface applicatie naar Tomcat 7 (afgerond) - In beheer nemen gCashApi en AngularJS modules - Voorbereiding Gepersonaliseerd Storten AngularJS applicatie - Aanpassen applicaties tbv datacenter migratie (Tibco EMS / Java Messaging) - Verbeteren codekwaliteit mbv Sonar en Fortify - Analyseren en oplossen van bugs - Analyseren en oplossen van productieverstoringen De product owner heeft aangegeven dat voor de teams de focus aan het verschuiven is van de bestaande Cash-applicaties naar het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit met AngularJS en uitbreiden van API's...

Projectmanager Infra
(07-07-2016 15:30)
Voor een project bij een van onze eindklanten in de regio Amsterdam en Arnhem zoeken wij een Projectmanager Infra. De projecten kunnen uiteenlopen van bv de bouw van een nieuw datacenter incl. migratie, de aanleg van nieuwe netwerk onderdelen, vervangingstrajecten voor storage tot de inrichting van een beheertool voor mobiele devices...

MDM Consultant
(07-07-2016 10:30)
<b>MDM Consultant</b> Een van onze Global Tech klanten is dringend op zoek naar MDM Consultant. Startdatum: ZSM <b>Functie-eisen:</b> • Ondersteuning en uitvoering verlenen aan de herinrichting van het Metamodel; • De werkzaamheden hebben derhalve betrekking op Migratie, Conversie en Testing; • Gevraagd is dus o...

Freelance opdracht: Testmanager
(06-07-2016 16:30)
Testmanager / Projectmanager Als Test- en Project Manager ben je werkzaam in een van de belangrijkste IT programma . Het programma betreft de migratie van de mainframe applicaties naar een gedistribueerde omgeving. De uitvoering en het testen gebeurt door drie verschillende leveranciers, waardoor er veel afstemming nodig is. Doel Het doel van het MainFrame...

Microsoft BI developer (DAX)
(06-07-2016 13:00)
Voor een goede klant van Visser & Van Baars ben ik per direct op zoek naar een ervaren MSBI Developer. Mijn klant bouwt een nieuw BI Platform waarbij er een aantal migraties gedaan moeten worden. Voor het Power BI gedeelte zoeken zij een ervaren developer die kan ondersteunen in het SSAS Tabular en DAX stuk...